Psychologia rozwojowa [06-AR-S1-38]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [06-AR-S1-38] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Hyla |
Strona domowa grupy: | http://www.ip.us.edu.pl/?fo_id=44785 |
Literatura: |
Bee H., (2004): Psychologia rozwoju człowieka. Poznań, Media &Rodzina. Harwas-Napierała B., Trempała (red.) (2000); Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa, PWN. Schaffer R., (2005): Psychologia dziecka. Warszawa, PWN. Vasta R., Haith M.M., Miller S.A. (1995): Psychologia dziecka. Warszawa, WSiP. |
Zakres tematów: |
1. Rozwój prenatalny i narodziny. Rozwój człowieka od poczęcia do narodzin. Teratogeny. Prawdy i mity dotyczące rozwoju prenatalnego na przykładzie tzw. efektu Mozarta. 2. Wczesne dzieciństwo. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny. 3. Wiek przedszkolny i szkolny. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny. 4. Adolescencja. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny. 5. Dorosłość. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny. 6. Pojęcie śmierci. Lęk przed śmiercią. Przygotowanie do śmierci i radzenie sobie w obliczu śmiertelności. Pojęcie transcendencji. |
Metody dydaktyczne: |
praca w grupach, metoda symulacji, pokaz z objaśnieniem, dyskusja dydaktyczna |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana będzie wiedza dotycząca zagadnień z psychologii rozwojowej, omawianych w trakcie ćwiczeń. Studenci przygotowują esej oraz prezentację z wybranych tematów uzgodnionych z prowadzącym. Ocenę końcową z przedmiotu stanowi średnia ocen z eseju oraz prezentacji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.