Twórczy warsztat pedagoga specjalnego [12-PA-NI-N2-12TWP.1]
semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Twórczy warsztat pedagoga specjalnego [12-PA-NI-N2-12TWP.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak |
Literatura: |
Heaton J.A., Podstawy umiejętności terapeutycznych,(2005), Gdańsk Gelso Ch., Hayes., Relacja terapeutyczna, (2005), Gdańsk Jones C., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, (2005), Gdańsk Knapp H., Komunikacja w terapii, (2009), Warszawa Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, (2012), Gdańsk Sawicka K., (red.), Socjoterapia, (2010), Warszawa Vopel K. W., Poradnik dla prowadzących grupy, (2004), Kielce |
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest wprowadzenie w wiedzę i specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką pracy terapeuty z dziećmi i młodzieżą. Zakres treści realizowanych w ramach zajęć obejmuje: - Sposoby definiowania pojęcia terapeuty, historyczny proces wyłania się kategorii zawodowej; - Charakterystykę środowisk zawodowych terapeuty; - Zakres zadań zawodowych ; - Funkcje animatora małej grupy dziecięcej i młodzieżowej; - Kategorie i typy zawodowe terapeuty dziecięcego i młodzieżowego; - Rozróżnienie stylów terapeutycznych - relacje; - Charakterystykę grupy społecznej jako środowiska działań terapeutycznych wobec dzieży i młodzieży – sytuacje kryzysowe; analizę środowisk pracy terapeuty (analiza i ocena wybranych projektów i działań ). |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: - zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego (wg. tab. „wymagania merytoryczne”), samodzielność w wyborze, analizie i ocenie prezentowanych działań oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach konwersatoryjnych. Zajęcia w grupie (trafność doboru metody, współpraca w grupie, umiejętność radzenia sobie z dziećmi, pomoce przygotowane do zajęć, sposób przeprowadzenia zajęć, zaangażowanie poszczególnych członków zespołu, pomysłowość oraz zadowolenie dzieci z przeprowadzonych zajęć) |
Uwagi: |
PANI |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.