Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Twórczy warsztat pedagoga specjalnego [12-PA-NI-N2-12TWP.1] semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Twórczy warsztat pedagoga specjalnego [12-PA-NI-N2-12TWP.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Dorota Prysak
Literatura:

Heaton J.A., Podstawy umiejętności terapeutycznych,(2005), Gdańsk

Gelso Ch., Hayes., Relacja terapeutyczna, (2005), Gdańsk

Jones C., Co wolno, a czego nie wolno terapeucie, (2005), Gdańsk

Knapp H., Komunikacja w terapii, (2009), Warszawa

Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, (2012), Gdańsk

Sawicka K., (red.), Socjoterapia, (2010), Warszawa

Vopel K. W., Poradnik dla prowadzących grupy, (2004), Kielce

Zakres tematów:

Celem zajęć jest wprowadzenie w wiedzę i specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką pracy terapeuty z dziećmi i młodzieżą. Zakres treści realizowanych w ramach zajęć obejmuje:

- Sposoby definiowania pojęcia terapeuty, historyczny proces wyłania się kategorii zawodowej;

- Charakterystykę środowisk zawodowych terapeuty;

- Zakres zadań zawodowych ;

- Funkcje animatora małej grupy dziecięcej i młodzieżowej;

- Kategorie i typy zawodowe terapeuty dziecięcego i młodzieżowego;

- Rozróżnienie stylów terapeutycznych - relacje;

- Charakterystykę grupy społecznej jako środowiska działań terapeutycznych wobec dzieży i młodzieży – sytuacje kryzysowe; analizę środowisk pracy terapeuty (analiza i ocena wybranych projektów i działań ).

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega:

- zakres przygotowania i sposób prezentacji materiału dokumentacyjnego (wg. tab. „wymagania merytoryczne”), samodzielność w wyborze, analizie i ocenie prezentowanych działań oraz systematyczne uczestnictwo w zajęciach konwersatoryjnych.

Zajęcia w grupie (trafność doboru metody, współpraca w grupie, umiejętność radzenia sobie z dziećmi, pomoce przygotowane do zajęć, sposób przeprowadzenia zajęć, zaangażowanie poszczególnych członków zespołu, pomysłowość oraz zadowolenie dzieci z przeprowadzonych zajęć)

Uwagi:

PANI

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)