Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 1) [06-PE-REW-S1-27] semestr zimowy 2016/2017
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 1) [06-PE-REW-S1-27]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Iwona Wendreńska
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013.

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005

Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań empirycznych. Kraków 2003.

Maszke W.A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

Literatura uzupełniająca:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003.

Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004.

Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013.

Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2. Warszawa 2009.

Dutkiewicz W., Podstawy metodologii do badań do prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki. Kielce 2001.

Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997.

Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Białystok 2004.

Łaniec J.D., Elementy statystyki dla pedagogów, Olsztyn 1999.

Moustakas C., Fenomenologiczne metody badań, Białystok 2001.

Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004.

Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2005.

Rubacha K. (red.), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008.

Rzeźnicka-Krups J., Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne. Kraków 2011.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010.

Urbaniak-Zając D., Piekarski J.(red.), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2001.

Zakres tematów:

- Etyczne podstawy prowadzenia badań pedagogicznych, zasady prowadzenia badań oraz pisania prac magisterskich w świetle Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych; metodologiczne podstawy uprawiania badań pedagogicznych: pluralistyczne podejście w badaniach pedagogicznych.

- Dyskusja nad koncepcją pracy magisterskiej – założenia teoretyczne i metodologiczne.

- Analiza i ocena indywidualnej pracy pisemnej studenta (szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienie badawcze).

Metody dydaktyczne:

Mini wykład konwersatoryjny/problemowy; dyskusja konferencyjna realizowana z grupą seminaryjną; konsultacje indywidualne /korespondencja elektroniczna.

Metody i kryteria oceniania:

O wartości oceny końcowej decyduje przede wszystkim ocena przygotowanej pracy pisemnej (koncepcja badań własnych). Dopełniającym elementem będzie ocena wypowiedzi studenta (klarowność, spójność wypowiedzi, merytoryczna argumentacja) podczas dyskusji o badanym zjawisku – średnia arytmetyczna. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z seminarium, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu.

Uwagi:

Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Student przygotowuje się do wypowiedzi ustnej w oparciu o skonstruowany projekt badań. Student jest zobowiązany do systematycznej realizacji wyznaczonych zadań.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)