Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III I IV ETAPIE EDUKACYJNYM II [0301-MT-S2-16-DMAB2] semestr zimowy 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III I IV ETAPIE EDUKACYJNYM II [0301-MT-S2-16-DMAB2]
Zajęcia: semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 12:00 - 14:00
sala 228
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 2
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Cieślar
Literatura:

Siwek H.: Dydaktyka matematyki. WSiP 2005

Siwek H. Czynnościowe nauczanie matematyki. WSiP 1998

Ciosek M.: Proces rozwiązywania zadania na różnych poziomach wiedzy i doświadczenia matematycznego. Wyd. naukowe AP Kraków

2005

Wadsworth B. J.: Teoria Piageta. WSiP1998

Poly’a G.: Jak to rozwiązać? PWN 2009

Black P., Harrison Ch., Lee C., Marshall B., Wiliam D.: Jak oceniać, aby uczyć? CEO 2006

Mason J., Burton L., Stacey K.: Matematyczne myślenie. WSiP 2005

Zakres tematów:

Specyfika i prawidłowości uczenia się na III oraz IV etapie edukacyjnym.

Stadia rozwoju myślenia. Metoda czynnościowa w pracy nauczyciela na III i IV etapie edukacyjnym. Typy ćwiczeń w metodzie

czynnościowej.

Kształtowanie pojęć matematycznych. Pojęcia potoczne, a pojęcia naukowe. Etapy kształtowania pojęć. Poziomy rozumienia pojęć.

Przykłady wprowadzania pojęć

w szkole. Definicja a pojęcie. Rola definicji w matematyce.

Myślenie matematyczne, jego specyfika i kształtowanie. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów. Strategie rozwiązywania

problemów, strategie heurystyczne.

Ocenianie kształtujące jako pomoc uczniom w uczeniu się.

Kompetencje kluczowe i ich kształtowanie na lekcjach matematyki.

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy.

Metody i kryteria oceniania:

j.w.

Uwagi:

Grupa wykładowa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)