DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III I IV ETAPIE EDUKACYJNYM II [0301-MT-S2-16-DMAB2]
semestr zimowy 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | DYDAKTYKA MATEMATYKI NA III I IV ETAPIE EDUKACYJNYM II [0301-MT-S2-16-DMAB2] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2016/2017 [2016/2017Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 12:00 - 14:00
sala 228 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Natalia Cieślar |
Literatura: |
Siwek H.: Dydaktyka matematyki. WSiP 2005 Siwek H. Czynnościowe nauczanie matematyki. WSiP 1998 Ciosek M.: Proces rozwiązywania zadania na różnych poziomach wiedzy i doświadczenia matematycznego. Wyd. naukowe AP Kraków 2005 Wadsworth B. J.: Teoria Piageta. WSiP1998 Poly’a G.: Jak to rozwiązać? PWN 2009 Black P., Harrison Ch., Lee C., Marshall B., Wiliam D.: Jak oceniać, aby uczyć? CEO 2006 Mason J., Burton L., Stacey K.: Matematyczne myślenie. WSiP 2005 |
Zakres tematów: |
Specyfika i prawidłowości uczenia się na III oraz IV etapie edukacyjnym. Stadia rozwoju myślenia. Metoda czynnościowa w pracy nauczyciela na III i IV etapie edukacyjnym. Typy ćwiczeń w metodzie czynnościowej. Kształtowanie pojęć matematycznych. Pojęcia potoczne, a pojęcia naukowe. Etapy kształtowania pojęć. Poziomy rozumienia pojęć. Przykłady wprowadzania pojęć w szkole. Definicja a pojęcie. Rola definicji w matematyce. Myślenie matematyczne, jego specyfika i kształtowanie. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów. Strategie rozwiązywania problemów, strategie heurystyczne. Ocenianie kształtujące jako pomoc uczniom w uczeniu się. Kompetencje kluczowe i ich kształtowanie na lekcjach matematyki. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład problemowy. |
Metody i kryteria oceniania: |
j.w. |
Uwagi: |
Grupa wykładowa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.