Seminarium specjalizacyjne II [02-FL-S2-240SS-2]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium specjalizacyjne II [02-FL-S2-240SS-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 100 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Śmiłek |
Literatura: |
1. SÁNCHEZ TORRE, L. (1993). La poesía en el espejo del poema. La práctica metapoética en la poesía española del siglo XX. Oviedo: Universidad de Oviedo. 2. PÉREZ PAREJO, R. (2002). Metapoesía y crítica del lenguaje. (De la generación de los 50 a los novísimos). Cáceres: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones. 3. MORALES BARBA, R. (2006). Última poesía española (1990-2005). Antología. Madrid: Mare Nostrum Comunicación. 4. MÉNDEZ RUBIO, A. (2004). Poesía ’68. Para una historia imposible: escritura y sociedad 1968-1978. Madrid: Biblioteca Nueva, col. Documentos para la historia de la poesía española del siglo XX. — (2008). La destrucción de la forma (Y otros escritos sobre poesía y conflicto). Madrid: Biblioteca Nueva, col. Estudios críticos de literatura. 5. MARTÍN-ESTUDILLO, L. (2007). La mirada elíptica: el trasfondo barroco de la poesía española contemporánea. Madrid: Visor Libros. 6. EAGLETON, T. (1988) [1983]. “Fenomenología, hermenéutica, teoría de la recepción”, en Una introducción a la teoría literaria, pp. 73-113. México: Fondo de cultura económica. 7. SCARANO, L. (1996). “La autorreferencia en el discurso poético: Una aproximación teórica”, en Marcar la piel del agua. La autorreferencia en la poesía española contemporánea, pp. 11-28. Argentina: Beatriz Viterbo Editora. 8. ECO, U. (1987). Lector in fabula. Barcelona: Lumen. 9. CALLES, J. M. (1998). "El pacto lírico”, en Moenia, 4, pp. 113-124. 10. OKOPIEŃ-SŁAWIŃSKA, A. (1971). "Relacje osobowe w literackiej komunikacji", en Problemy socjologii literatury, J. Sławiński (ed.), pp. 109-124. Wrocław: Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk. |
Zakres tematów: |
1. Metaliteratura - różne ujęcia. 2. Metajęzyk i metapoezja - różne ujęcia. 3. Kryzys języka w literaturze i w poezji. 4. Estetyka recepcji i rola czytelnika w odbiorze dzieła (różne ujęcia czytelnika i autora). 5. Komunikacja wewnątrztekstowa w wierszu. 6. Autorreferencyjność jako tematyka poezji hiszpańskiej. |
Metody dydaktyczne: |
1. Elementy wykładu. 2. Prezentacje multimedialne wykładowcy oraz studentów. 3. Referaty. 4. Praktyczne ujęcie tematu: analiza metapoezji. Zajęcia prowadzone są w języku hiszpańskim. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę z zaliczenia przedmiotu składają się: 1. ocena z referatu i prezentacji przygotowanej przez studenta (brany jest pod uwagę poziom języka oraz poziom merytoryczny przygotowanej prezentacji); 2. ocena z testu zaliczeniowego obejmującego całość materiału; 3. aktywność na zajęciach i czynny w nich udział. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną dwóch uzyskanych przez studenta ocen (z prezentacji i testu), może ona zostać podniesiona przez wykładowcę jeśli student był aktywny na zajęciach. |
Uwagi: |
język hiszpański - studia drugiego stopnia, stacjonarne - I rok, 2 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.