Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium specjalizacyjne II [02-FL-S2-240SS-2] semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium specjalizacyjne II [02-FL-S2-240SS-2]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 100
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Śmiłek
Literatura:

1. SÁNCHEZ TORRE, L. (1993). La poesía en el espejo del poema. La práctica metapoética en la poesía española del siglo XX. Oviedo: Universidad de Oviedo.

2. PÉREZ PAREJO, R. (2002). Metapoesía y crítica del lenguaje. (De la generación de los 50 a los novísimos). Cáceres: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones.

3. MORALES BARBA, R. (2006). Última poesía española (1990-2005). Antología. Madrid: Mare Nostrum Comunicación.

4. MÉNDEZ RUBIO, A. (2004). Poesía ’68. Para una historia imposible: escritura y sociedad 1968-1978. Madrid: Biblioteca Nueva, col. Documentos para la historia de la poesía española del siglo XX.

— (2008). La destrucción de la forma (Y otros escritos sobre poesía y conflicto). Madrid: Biblioteca Nueva, col. Estudios críticos de literatura.

5. MARTÍN-ESTUDILLO, L. (2007). La mirada elíptica: el trasfondo barroco de la poesía española contemporánea. Madrid: Visor Libros.

6. EAGLETON, T. (1988) [1983]. “Fenomenología, hermenéutica, teoría de la recepción”, en Una introducción a la teoría literaria, pp. 73-113. México: Fondo de cultura económica.

7. SCARANO, L. (1996). “La autorreferencia en el discurso poético: Una aproximación teórica”, en Marcar la piel del agua. La autorreferencia en la poesía española contemporánea, pp. 11-28. Argentina: Beatriz Viterbo Editora.

8. ECO, U. (1987). Lector in fabula. Barcelona: Lumen.

9. CALLES, J. M. (1998). "El pacto lírico”, en Moenia, 4, pp. 113-124.

10. OKOPIEŃ-SŁAWIŃSKA, A. (1971). "Relacje osobowe w literackiej komunikacji", en Problemy socjologii literatury, J. Sławiński (ed.), pp. 109-124. Wrocław: Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk.

Zakres tematów:

1. Metaliteratura - różne ujęcia.

2. Metajęzyk i metapoezja - różne ujęcia.

3. Kryzys języka w literaturze i w poezji.

4. Estetyka recepcji i rola czytelnika w odbiorze dzieła (różne ujęcia czytelnika i autora).

5. Komunikacja wewnątrztekstowa w wierszu.

6. Autorreferencyjność jako tematyka poezji hiszpańskiej.

Metody dydaktyczne:

1. Elementy wykładu.

2. Prezentacje multimedialne wykładowcy oraz studentów.

3. Referaty.

4. Praktyczne ujęcie tematu: analiza metapoezji.

Zajęcia prowadzone są w języku hiszpańskim.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę z zaliczenia przedmiotu składają się:

1. ocena z referatu i prezentacji przygotowanej przez studenta (brany jest pod uwagę poziom języka oraz poziom merytoryczny przygotowanej prezentacji);

2. ocena z testu zaliczeniowego obejmującego całość materiału;

3. aktywność na zajęciach i czynny w nich udział.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną dwóch uzyskanych przez studenta ocen (z prezentacji i testu), może ona zostać podniesiona przez wykładowcę jeśli student był aktywny na zajęciach.

Uwagi:

język hiszpański - studia drugiego stopnia, stacjonarne - I rok, 2 semestr

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)