Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [02-FL-FT-S1-PNJH-2]
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [02-FL-FT-S1-PNJH-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 100 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Anna Gryglaszewska |
Literatura: |
Konwersacje i rozumienie ze słuchu: E. Bartkowiak, Espanol. Repetytorium tematyczno-leksykalne 1, Wargos, Poznań 2011. Espanol - lengua viva. Cuaderno de ejercicios 1, coord. A. Martin de Santa Olalla, Santillana Universidad de Salamanca, Madrid 2007. Espanol - lengua viva. Libros del alumno 1, coord. A. Martin de Santa Olalla, Santillana Universidad de Salamanca, Madrid 2007. F. Castro, P. Diaz, C. Sardinero, I. Rodero, Espanol en marcha. Nivel basico A1 + A2. Libro del alumno, Sociedad general Espanola de Libreria, S.A., Madrid 2011. Materiały własne wykładowcy. Gramatyka i język pisany: Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. A1-B2 Ediciones SM, Madrid, 2007. Castro F., Uso de la gramática española (elemental, intermedio), Edelsa, Madrid, 1997. Castro Viúdez F., Aprende gramática y vocabulario 1-2, SGEL, Madrid, 2009. Criado Clemente E., Expresión escrita A1-A2, CLE Internacional, Madrid, 2005. Arnal C., Ruiz de Garibay A., Escribe en español, SGEL, Madrid, 2004. |
Zakres tematów: |
Konwersacje i rozumienie ze słuchu: 1. Życie w mieście i we wsi - jego zalety i wady. 2. Opis przestrzeni miasta: najważniejsze obiekty, poruszanie się po mieście, wskazywanie drogi. 3. Dom i obiekty w domu. Opis przestrzeni domu. 4. Przygotowanie potraw. Najważniejsze produkty spożywcze, opakowania, przyrządy kuchenne. 5. Dialogi w restauracji i sklepie spożywczym. 6. Dialogi dotyczące wynajmu mieszkania / domu. 7. Dialogi w sklepie odzieżowym. 8. Sposoby spędzania wakacji: nad morzem, w górach, na wsi, w dużym mieście (relacjonowanie wydarzeń w czasach teraźniejszych i przeszłych). 9. Słownictwo związane z podróżami. 10. Przepisy kulinarne. Gramatyka i język pisany: Zagadnienia gramatyczne: Czas teraźniejszy (Presente de Indicativo) – czasowniki regularne i nieregularne (powtórzenie i utrwalenie); Czasowniki typu: gustar, doler, parecer itp.; Konstrukcja estar + gerundio; Czasowniki ir/pensar/querer + bezokolicznik; Dopełnienie bliższe i dalsze; Przyimki por i para; Tworzenie i użycie czasu przeszłego Pretérito Perfecto; Tworzenie i użycie czasu przeszłego Pretérito Indefinido; Tworzenie i użycie czasu przeszłego Pretérito Imperfecto; Kontrast pomiędzy czasami przeszłymi trybu Indicativo (Perfecto/Indefinido oraz Indefinido/Imperfecto). Zagadnienia realizowane w ramach języka pisanego: Struktura i redagowanie listów nieformalnych; Struktura i redagowanie zaproszeń; Forma ogłoszeń; Biografie. |
Metody dydaktyczne: |
Praca indywidualna. Praca w parach. Praca w grupach. Praca z materiałami dostarczonymi przez wykładowcę, słownikiem, podręcznikami: - omówienie poszczególnych zagadnień gramatycznych w formie teoretycznej; - ćwiczenie omawianych zagadnień na przykładach (ćwiczenia praktyczne); - ćwiczenia leksykalne i pisanie tekstów (praca indywidualna i w grupach). |
Metody i kryteria oceniania: |
Student, aby zaliczyć przedmiot, zobowiązany jest do: - aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności, pozostałe należy odpracować podczas konsultacji, przy czym ich łączna ilość nie może przekroczyć 40 % wszystkich zajęć); - uzyskania ocen pozytywnych z przeprowadzanych w ciągu semestru kolokwiów; - uzyskania ocen pozytywnych z wypowiedzi pisemnych, zadawanych przez wykładowcę z zajęć na zajęcia. |
Uwagi: |
język francuski studia pierwszego stopnia, stacjonarne - I rok, 2 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.