Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-FT-S1-PNJH-4]
semestr letni 2016/2017
gramatyka z językiem pisanym,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-FT-S1-PNJH-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
gramatyka z językiem pisanym [GJP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 100 |
Prowadzący: | Ewa Ciszewska-Jankowska |
Literatura: |
Aixalá E., Muñóz E., Muñóz M., Prisma de ejercicios. Nivel A2 Continúa. Edunumen. Madrid, 2004. Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. A1-B2. SM, Madrid, 2007. Arnal C., Ruiz de Garibay A., Escribe en español. SGEL, Madrid, 1999. Castro F., Uso de la gramática española (elemental e intermedio), Edelsa, Madrid, 1997. Castro Viúdez F., Aprende gramática y vocabulario 1 y 2, SGEL, Madrid, 2009. Medina Montero C.G., Sin duda. Usos del español: teoría y práctica comunicativa. Nivel intermedio. SGEL, Madrid, 2001. Pastor E., Escribir cartas. Difusión, Barcelona, 1994. |
Zakres tematów: |
Gramatyka 1. Tworzenie i użycie trybu rozkazującego w formie przeczącej i twierdzącej. 2. Tworzenie i użycie czasu teraźniejszego trybu subjuntivo. Użycie trybów w zdaniach dopełnieniowych. 3. Tworzenie i użycie czasu pretérito pluscuamperfecto. 4. Poznanie zasad mowy zależnej. 5. Tworzenie i użycie czasu pretérito imperfecto i pretérito perfecto trybu subjuntivo. 6. Tworzenie i użycie czasu condicional simple. 7. Utrwalenie zasad użycia czasów przeszłych. 8. Utrwalenie zasad użycia przyimków i zaimków osobowych. 9. Utrwalenie umiejętności użycia czasowników ser i estar, a także peryfrazy estar + gerundio. Język pisany 1. Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej w czasie przeszłym na różne tematy. 2. Utrwalanie zasad pisowni (w tym interpunkcja i użycie akcentów) 3. Korespondencja prywatna. 4. Udzielanie rad. |
Metody dydaktyczne: |
Szczegółowe omówienie każdego zagadnienia wraz z przykładami. Różnorodne ćwiczenia pisemne (wstawianie odpowiednich form, przekształcanie zdań, tłumaczenie w obydwu kierunkach) oraz ustne (odmiana czasowników, krótkie dialogi). Analiza popełnianych błędów. Różnorodne formy wypowiedzi pisemnej: opowiadanie o zdarzeniach przeszłych, pisanie listów do znajomych, do gazety. Pisanie dyktand. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. gramatyka: stosowana skala ocen 100% - 90% bdb 90% - 86% db+ 86% - 79% db 79% - 72% dst+ 72% - 65% dst język pisany: przy ocenie prac brana jest pod uwagę zgodność treści z poleceniem, właściwa forma pracy pisemnej, bogactwo leksykalne oraz poprawność gramatyczna i ortograficzna |
Uwagi: |
Język francuski - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 4 semestr |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.