Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-FT-S1-PNJH-4] semestr letni 2016/2017
gramatyka z językiem pisanym, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-FT-S1-PNJH-4]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
gramatyka z językiem pisanym [GJP], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 100
Prowadzący: Ewa Ciszewska-Jankowska
Literatura:

Aixalá E., Muñóz E., Muñóz M., Prisma de ejercicios. Nivel A2 Continúa. Edunumen.

Madrid, 2004.

Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. A1-B2. SM,

Madrid, 2007.

Arnal C., Ruiz de Garibay A., Escribe en español. SGEL, Madrid, 1999.

Castro F., Uso de la gramática española (elemental e intermedio), Edelsa, Madrid, 1997.

Castro Viúdez F., Aprende gramática y vocabulario 1 y 2, SGEL, Madrid, 2009.

Medina Montero C.G., Sin duda. Usos del español: teoría y práctica comunicativa. Nivel

intermedio. SGEL, Madrid, 2001.

Pastor E., Escribir cartas. Difusión, Barcelona, 1994.

Zakres tematów:

Gramatyka

1. Tworzenie i użycie trybu rozkazującego w formie przeczącej i twierdzącej.

2. Tworzenie i użycie czasu teraźniejszego trybu subjuntivo. Użycie trybów w zdaniach dopełnieniowych.

3. Tworzenie i użycie czasu pretérito pluscuamperfecto.

4. Poznanie zasad mowy zależnej.

5. Tworzenie i użycie czasu pretérito imperfecto i pretérito perfecto trybu subjuntivo.

6. Tworzenie i użycie czasu condicional simple.

7. Utrwalenie zasad użycia czasów przeszłych.

8. Utrwalenie zasad użycia przyimków i zaimków osobowych.

9. Utrwalenie umiejętności użycia czasowników ser i estar, a także peryfrazy estar + gerundio.

Język pisany

1. Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej w czasie przeszłym na różne tematy.

2. Utrwalanie zasad pisowni (w tym interpunkcja i użycie akcentów)

3. Korespondencja prywatna.

4. Udzielanie rad.

Metody dydaktyczne:

Szczegółowe omówienie każdego zagadnienia wraz z przykładami. Różnorodne ćwiczenia pisemne (wstawianie odpowiednich form, przekształcanie zdań, tłumaczenie w obydwu kierunkach) oraz ustne (odmiana czasowników, krótkie dialogi). Analiza popełnianych błędów. Różnorodne formy wypowiedzi pisemnej: opowiadanie o zdarzeniach przeszłych, pisanie listów do znajomych, do gazety. Pisanie dyktand.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione.

gramatyka: stosowana skala ocen

100% - 90% bdb

90% - 86% db+

86% - 79% db

79% - 72% dst+

72% - 65% dst

język pisany: przy ocenie prac brana jest pod uwagę zgodność treści z poleceniem, właściwa forma pracy pisemnej, bogactwo leksykalne oraz poprawność gramatyczna i ortograficzna

Uwagi:

Język francuski - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 4 semestr

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)