Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wyborcze strategie komunikacyjne [05-DP-S1-WSK14] semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wyborcze strategie komunikacyjne [05-DP-S1-WSK14]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 33
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Prowadzący: Marek Mazur
Literatura:

Alberski R. (red), Wybory samorządowe na Dolnym Śląsku w 2006 roku. Wzorce rywalizacji w lokalnych systemach politycznych, Wrocław 2008

Bukowski M., Flis J., Hess A., Szymańska A., Rządzący i opozycja. Partie sejmowe i lokalne w małopolskich wyborach samorządowych, Kraków 2016

de Barbaro N., Dojść do głosu. Radykalnie praktyczny przewodnik po kampanii wyborczej, Warszawa 2005

Drobczyński S., Przyczyny klęsk wyborczych – błędy popełniane podczas organizacji i prowadzenia kampanii wyborczych w Polsce, W: Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce. Red. Churska-Nowak K., Drobczyński S, Poznań 2011

Kolczyński M., Mazur M.: Broń masowego wrażenia. Warszawa 2009.

Kolczyński M., Mazur M.: Wojna na wrażenia. Strategie polityczne i telewizja w kampaniach wyborczych w 2005 roku w Polsce. Warszawa 2007.

Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007.

Mazur M., Stelmach K., Media społecznościowe w kampanii wyborczej. Przypadek polskiej kampanii parlamentarnej w 2015 roku (artykuł w druku)

Skrzypiński D., Cichosz M. (red), Segmentacja, targeting, pozycjonowanie na rynku politycznym, Towarzystwo Edukacji Obywatelskiej, Wrocław 2014

Zakres tematów:

Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz podstawowe umiejętności z zakresu opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu, a także planowania (stosowania metod i technik analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego oraz projektowania koncepcji) wyborczych strategii komunikacyjnych. W celu opanowania przez studentów powyższych umiejętności na zajęciach realizowany będzie projekt analizy sytuacji wyjściowej wybranego podmiotu politycznego (PP) uczestniczącego w rywalizacji w nadchodzących w Polsce wyborach samorządowych pod kątem rozpoznania rynku politycznego (realizacji badań ankietowych), zasobów PP oraz jego relacji z zewnętrznymi interesariuszami, wizerunku PP w mediach lokalnych i regionalnych (analiza zawartości), audytu wykorzystania mediów społecznościowych przez PP. W efekcie analizy stworzone zostaną zręby strategii komunikacyjnej PP w kontekście wyborów samorządowych.

Metody dydaktyczne:

metody dydaktyczne:

 dyskusja w grupie moderowana przez prowadzącego,

 realizacja przez studentów w kilkuosobowych grupach określonych przez prowadzącego praktycznych zadań związanych z projektem analizy sytuacji wyjściowej wybranego podmiotu politycznego w kontekście wyborów samorządowych.

Metody i kryteria oceniania:

- ocena przez prowadzącego wypowiedzi studentów w trakcie zajęć,

- ocena przez prowadzącego sposobu wykonania przez studentów praktycznych zadań realizowanych w ramach zajęć,

kryteria oceny:

 przegotowanie merytoryczne,

 zaangażowanie i twórcze podejście do zadań realizowanych w ramach zajęć.

Aby otrzymać ocenę dostateczną student wykazuje się wiedzą na podstawowym poziomie zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się w stopniu dostatecznym umiejętnościami opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu oraz planowania (analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego uczestniczącego w rywalizacji) wyborczych strategii komunikacyjnych.

Aby otrzymać ocenę dobrą student wykazuje się dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu oraz planowania (analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego uczestniczącego w rywalizacji i projektowania) wyborczych strategii komunikacyjnych.

Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student wykazuje się bardzo dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu oraz planowania (analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego uczestniczącego w rywalizacji i projektowania) wyborczych strategii komunikacyjnych. Postawę studenta charakteryzuje ponadto twórcze podejście oraz zaangażowanie w poszukiwaniu dodatkowych, wartościowych poznawczo informacji oraz nowych rozwiązań omawianych teoretycznych oraz praktycznych problemów.

Uwagi:

4 semestr doradztwo polityczne i publiczne stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)