Wyborcze strategie komunikacyjne [05-DP-S1-WSK14]
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wyborcze strategie komunikacyjne [05-DP-S1-WSK14] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 33 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Marek Mazur |
Literatura: |
Alberski R. (red), Wybory samorządowe na Dolnym Śląsku w 2006 roku. Wzorce rywalizacji w lokalnych systemach politycznych, Wrocław 2008 Bukowski M., Flis J., Hess A., Szymańska A., Rządzący i opozycja. Partie sejmowe i lokalne w małopolskich wyborach samorządowych, Kraków 2016 de Barbaro N., Dojść do głosu. Radykalnie praktyczny przewodnik po kampanii wyborczej, Warszawa 2005 Drobczyński S., Przyczyny klęsk wyborczych – błędy popełniane podczas organizacji i prowadzenia kampanii wyborczych w Polsce, W: Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce. Red. Churska-Nowak K., Drobczyński S, Poznań 2011 Kolczyński M., Mazur M.: Broń masowego wrażenia. Warszawa 2009. Kolczyński M., Mazur M.: Wojna na wrażenia. Strategie polityczne i telewizja w kampaniach wyborczych w 2005 roku w Polsce. Warszawa 2007. Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007. Mazur M., Stelmach K., Media społecznościowe w kampanii wyborczej. Przypadek polskiej kampanii parlamentarnej w 2015 roku (artykuł w druku) Skrzypiński D., Cichosz M. (red), Segmentacja, targeting, pozycjonowanie na rynku politycznym, Towarzystwo Edukacji Obywatelskiej, Wrocław 2014 |
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę oraz podstawowe umiejętności z zakresu opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu, a także planowania (stosowania metod i technik analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego oraz projektowania koncepcji) wyborczych strategii komunikacyjnych. W celu opanowania przez studentów powyższych umiejętności na zajęciach realizowany będzie projekt analizy sytuacji wyjściowej wybranego podmiotu politycznego (PP) uczestniczącego w rywalizacji w nadchodzących w Polsce wyborach samorządowych pod kątem rozpoznania rynku politycznego (realizacji badań ankietowych), zasobów PP oraz jego relacji z zewnętrznymi interesariuszami, wizerunku PP w mediach lokalnych i regionalnych (analiza zawartości), audytu wykorzystania mediów społecznościowych przez PP. W efekcie analizy stworzone zostaną zręby strategii komunikacyjnej PP w kontekście wyborów samorządowych. |
Metody dydaktyczne: |
metody dydaktyczne: dyskusja w grupie moderowana przez prowadzącego, realizacja przez studentów w kilkuosobowych grupach określonych przez prowadzącego praktycznych zadań związanych z projektem analizy sytuacji wyjściowej wybranego podmiotu politycznego w kontekście wyborów samorządowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
- ocena przez prowadzącego wypowiedzi studentów w trakcie zajęć, - ocena przez prowadzącego sposobu wykonania przez studentów praktycznych zadań realizowanych w ramach zajęć, kryteria oceny: przegotowanie merytoryczne, zaangażowanie i twórcze podejście do zadań realizowanych w ramach zajęć. Aby otrzymać ocenę dostateczną student wykazuje się wiedzą na podstawowym poziomie zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się w stopniu dostatecznym umiejętnościami opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu oraz planowania (analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego uczestniczącego w rywalizacji) wyborczych strategii komunikacyjnych. Aby otrzymać ocenę dobrą student wykazuje się dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu oraz planowania (analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego uczestniczącego w rywalizacji i projektowania) wyborczych strategii komunikacyjnych. Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą student wykazuje się bardzo dobrą wiedzą zaczerpniętą z lektury wybranych na zajęcia tekstów, poprawnie przedstawia argumentację do wygłaszanych tez, wykazuje się dobrym opanowaniem umiejętności opisu i ewaluacji pod kątem profesjonalizmu oraz planowania (analizy sytuacji wyjściowej podmiotu politycznego uczestniczącego w rywalizacji i projektowania) wyborczych strategii komunikacyjnych. Postawę studenta charakteryzuje ponadto twórcze podejście oraz zaangażowanie w poszukiwaniu dodatkowych, wartościowych poznawczo informacji oraz nowych rozwiązań omawianych teoretycznych oraz praktycznych problemów. |
Uwagi: |
4 semestr doradztwo polityczne i publiczne stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.