Uczeń z zaburzeniami w szkole na I i II etapie edukacji [02-KP-LOG-S1-UZZWS]
semestr letni 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Uczeń z zaburzeniami w szkole na I i II etapie edukacji [02-KP-LOG-S1-UZZWS] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 13:15 - 14:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Danuta Krzyżyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Przewodnik MEN. Warszawa 2010. K. Leśniewska, E. Puchała: Organizacja procesu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa. b.r. J. Morrison: DSM – 5 bez tajemnic. Praktyczny przewodnik dla klinicystów. Kraków 2016. A. Olechowska: Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa 2016. F.J. O’Regan: Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Warszawa 2005. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe MEN. Część I. Warszawa 2010. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe MEN. Część II. Warszawa 2010. D.D.Smith: Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. Cz.1., Warszawa 2009. J. Thompson: Specjalne potrzeby edukacyjne. Warszawa 2013. R. Werning, B. Lütje-Klose: Pedagogika trudności w uczeniu się. Gdańsk 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Podstawy prawne wykrywania, diagnozowania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci. 2. Rozpoznawanie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3. Diagnoza uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 4. Dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; cele i obszary dostosowań. 5. Ocenianie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, pokaz. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium końcowe: kolokwium pisemne – złożone z zadań o charakterze praktycznym i teoretycznym; oceniane zgodnie z tradycyjną skalą ocen (2–5); zadania będą nawiązywać do tematyki zajęć i materiału omówionego w trakcie ćwiczeń, a także do zalecanej lektury; warunkiem zaliczenia jest zdobycie 60% punktów; test na ocenę niedostateczną musi zostać ponownie napisany. Czas przeznaczony na napisanie kolokwium: 45 minut. Termin: ostatnie zajęcia; wyniki: tydzień później. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
4 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowe - specj. logopedyczna /stacj.I st./ Praca własna Studenta (powtórzenie i usystematyzowanie wiadomości, samodzielna lektura wskazanych pozycji): 45 godzin. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.