Sztuka negocjacji [05-PO-S2-SN12]
semestr letni 2016/2017
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Sztuka negocjacji [05-PO-S2-SN12] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Monika Kornacka-Grzonka |
Literatura: |
Cenker E. M.: Negocjacje, Poznań 2002. Nęcki Z.: Negocjacje w biznesie, Kraków 2000. |
Zakres tematów: |
1. Ćwiczenia wprowadzające, zapoznanie z literaturą przedmiotu, wymogami i formą zaliczenia 2. Konflikt, jego struktura, sposoby kierowania konfliktem. Sposoby rozwiązywania konfliktu: mediacje, arbitraż, sąd, facylitacje, negocjacje. 3. Negocjacje: definicja, sens negocjacji 4. Komunikacja w sytuacjach negocjacyjnych (werbalna, niewerbalna, perswazja, zasady dobrej komunikacji, błędy w komunikacji, komunikacja międzykulturowa, międzypłciowa) 5. Asertywność i jej znaczenie w negocjacjach. Techniki aktywnego słuchania 6. Fazy negocjacji, znaczenie miejsca i czasu w sytuacjach negocjacyjnych, BATNA 7. Style negocjacji (miękki, twardy, rzeczowy). Zalety i wady poszczególnych stylów. 8. Techniki i chwyty negocjacyjne. Skuteczność poszczególnych technik. 9. Gra negocjacyjna 10. Kolokwium |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja moderowana, opis wyjaśniający, metoda „burzy mózgów”, metoda „sytuacyjna” |
Metody i kryteria oceniania: |
• Ocena przygotowania do zajęć teoretycznych – dyskusja moderowana przez prowadzącego • Ocena stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w trakcie rozwiązywania problemów • Ocena uczestnictwa w grze dydaktycznej • Ocena z kolokwium Brana pod uwagę jest obecność, aktywność, udział w grze dydaktycznej oraz ocena z kolokwium. W wyniku procesu kształcenia: Student posiada wiedzę z zakresu technik i sposobów negocjacji i potrafi ją zastosować w symulowanych sytuacji konfliktowych. Zna pojęcie konfliktu oraz potrafi wskazać plusy i minusy różnych sposobów rozwiązywania go. Potrafi prawidłowo komunikować się i być aktywnym słuchaczem w negocjacjach. Posiada przekonanie, iż konflikt, czyli walkę między ludźmi, można sprowadzić do walki z problemami. Posiada gotowość do współdziałania i dzielenia się doświadczeniami z zakresu własnej praktyki rozwiązywania konfliktów. |
Uwagi: |
2 semestr politologii spec. polityka społeczna stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.