Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie i ideologie pisarskie [02-PI-S1-SIP] semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Strategie i ideologie pisarskie [02-PI-S1-SIP]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala 402
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 18
Prowadzący: Paweł Majerski
Literatura:

Antologia polskiego futuryzmu i Nowej Sztuki. Wstęp Z. Jarosiński. Wybór i oprac. tekstów H. Zaworska. Wrocław 1978 [tu cz. 3 wstępu: Historia anegdotyczna polskiego futuryzmu].E. Balcerzan: Poezja polska w latach 1939-1965. Ideologie artystyczne.D. Nowacki: Zawód czytelnik. Kraków 1999 [tu cz. 1: Karty na stół].Jak zostać pisarzem. Pierwszy polski podręcznik dla autorów. Red. A. Zawada. Wrocław 2011.K. Maliszewski: Dekalog początkującego poety www.strumienie.eu/article/53.html (dostęp: 07.10.2013)H. Sieja-Skrzypulec: Strategie twórcze w procesie pisania. Brzydkie rzemiosło. Sytuacja creative writing na gruncie polskim. Annales Universitatis Mariae Curie skowska, 2014.

Inne pozycje będą dodawane w toku kolejnych zajęć, także na zasadzie ich uzgodnienia.

Zakres tematów:

Studenci poznają ważne elementy współczesnego życia literackiego, dowiadują się – często z myślą o sobie – o sposobach „wstępowania” młodych pisarzy (elementy socjologii i poetyki, rola periodyków regionalnych i ogólnopolskich, możliwości zaistnienia i dalszej współpracy z nimi). To kwestia własnego „tu i teraz”, jak i kolejnych etapów twórczych (konsekwentna niezależność? Doskonalenie warsztatu? „uwodzenie” czytelnika?). Przypomniane zostaną różne momenty pojawiania się pokoleniowych formacji, obwieszczających nową epokę.Podjęta zostanie kwesta tzw. zaangażowania pisarzy – w aspekcie artystycznym i społecznym, w kontekście pytań o artystyczne autorytety. Tu także pojawia się zagadnienie instytucji kultury promujących ludzi pióra („polityka i socjologia”, możliwości finansowania przedstawianych projektów, zainteresowania i oczekiwania czytelnicze).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia – 30 godz. Refleksje dotyczące uczestnictwa w życiu literackim, form medialnej obecności twórców. Ocena możliwości oddziaływania różnorodnych form przekazu i świadomości oddziaływania na odbiorców. Dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z danego kursu jest równoważna ocenie końcowej modułu. Oceniana jest aktywność, rozmowa na wybrany z podanego wykazu temat.

Uwagi:

2 semestr sztuki pisania I stopnia, grupa dziekańska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)