Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Profilaktyka i promocja zdrowia 12-PE-AR-S1-1PPZ
semestr letni 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Profilaktyka i promocja zdrowia 12-PE-AR-S1-1PPZ
Zajęcia semestr letni 2016/2017 (2016/2017L) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Literatura:

Demel M.: Pedagogika zdrowia. WSiP, Warszawa 1980.

Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998.

Korporowicz V: Zdrowie i jego promocja: kształtowanie przyszłości. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2005.

Sęk H.: Zdrowie behawioralne. (W:): J. Strelau (red.): Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. T. 3, GWP, Gdańsk 2000.

Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002.

Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011.

Dąbek A. (red.): Służyć dziecku: profilaktyka i promocja zdrowia. Pełnomocnik Wojewody Zielonogórskiego d/s Zapobiegania Narkomanii, 1993.

Gwizdek B., Sołtys E.: Gimnazjalny projekt profilaktyczno-wychowawczy. WSiP, Warszawa 2002.

Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997.

Woynarowska B. (red.): Zdrowie i szkoła. PZWL, Warszawa 2000.

Zakres tematów:

1,2. Teoretyczne założenia profilaktyki – definicja, cele i strategie działań profilaktycznych.

3,4. Historyczne źródła profilaktyki i promocji zdrowia.

5,6. Idea koncepcji promocji zdrowia.

7,8. Teoretyczne modele zdrowia.

9, 10. Zachowania ryzykowne i konsekwencje dla zdrowia

11, 12. Model zdrowego stylu życia

13-14. Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki i promocji zdrowia

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia testu na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie 50% maksymalnej punktacji.

Czas na wypełnienie zadań zawartych w teście wynosi 40 minut. Student udziela pisemnej odpowiedzi na pytania o charakterze zamkniętym półotwartym i otwartym zamieszczone w arkuszu testowym. Termin kolokwium wyznaczony jest na przedostatnie zajęcia w semestrze letnim.

Uwagi:

OWZAR

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.