Tutoring z praktyką [12-OA-S1-13TP.4]
semestr letni 2016/2017
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Tutoring z praktyką [12-OA-S1-13TP.4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Szymon Godawa, Anna Wojtas-Rduch |
Literatura: |
Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007. Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999. Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011. Jacek A., Sarnacka E., Miaskowska-Daszkiewicz K., Domy pomocy społecznej, Wydawnictwo internetowe Difin, Warszawa 2011. Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. |
Zakres tematów: |
III i IV semestr: Czynne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego. Analiza dostarczonej dokumentacji. Zapoznanie z literaturą przedmiotu związaną z charakterystyką podopiecznego. Opis zmiany w podopiecznym i jego otoczeniu. Opis placówki. Opis współpracy dyrekcja-opiekun-student-podopieczny, Dokumentowanie (w dalszym ciągu) zdjęć, prac podopiecznego itp. Refleksje związane z własnym rozwojem. (W dalszym ciągu) tworzenie obserwacji. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej, metody audiowizualne. |
Metody i kryteria oceniania: |
• obecność, • systematyczność, • terminowość realizacji, • zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę |
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.