Seminarium dyplomowe 1 12-OA-S1-8SD.1
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe 1 12-OA-S1-8SD.1 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2016/2017 (2016/2017L)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 18 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek, Elżbieta Górnikowska-Zwolak, Dorota Prysak, Sylwia Wrona | |||
Literatura: |
Babbie E: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003. Brzeziński J.: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1978. Brzeziński J.: Badania eksperymentów w psychologii i pedagogice. Warszawa 2000. Ferguson G. A., Takane Y.: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa 1997. Gnitecki J.: Metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych, Poznań 2007. Kawecki K. T.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 1982. Łobocki M. : Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1982. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995. Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008. Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych. Warszawa 2008. Sztompka P.: Teoria i wyjaśnienie: z metodologicznych problemów socjologii. warszawa 1973. Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T.2. Warszawa 2006. |
|||
Zakres tematów: |
1. Cel i założenia badań. 2. Analiza literatury z metodologii badań. 3. warsztat metodologiczny, operacjonalizacja metod, technik i narzędzi badawczych. 4. Analiza literatury przedmiotu badań - stan badań nad podjętym problemem badawczym. 5. Etapy przygotowania i opracowywania poszczególnych części pracy i jej rozdziałów. 6. Redakcja pracy naukowej - Procedura przebiegu badań. 7. Analiza wyników i ich interpretacja. 8. Wnioski z badań dla praktyki pedagogicznej. |
|||
Metody dydaktyczne: |
burza mózgów, pogadanka heurystyczna, metoda projektów, oglądowa, słowno-opisowa, normatywno-waloryzująca |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie udziału w zajęciach (90% obecności), praca pisemna, prezentacja na wybrany temat, projekt studencki, graficzne i statystyczne opracowanie danych Znajomość literatury z zakresu metodologii pedagogiki i językoznawstwa; socjologii. Umiejętność operacjonalizacji warsztatu metodologicznego. |
|||
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.