Sem. z historii najnowszej po 1945r. cz. 4 [05-HI-S2-SEM006.4]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Sem. z historii najnowszej po 1945r. cz. 4 [05-HI-S2-SEM006.4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Kazimierz Miroszewski |
Literatura: |
Dominiczak H.: Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1998; Ihnatowicz I.: Nauki pomocnicze historii XIX i XX wieku, Warszawa 1990; Z. Kolankowski, O przyszłej instrukcji wydawania źródeł historycznych XX wieku, „Studia Źródłoznawcze”, IV, 1959, s. 135-147; Pułło A.: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów. Warszawa 2003; Swieżawski A.: Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 2001; Urban S., Ładoński W.: Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 1994; Woźniak L.: O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Łódź 1998. Zenderowski R.: Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2009; Zenderowski J.: Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik. Warszawa 2013. Inne publikacje, przewodniki archiwalne, biblioteczne, edycje źródłowe w zależności od omawianej tematyki |
Zakres tematów: |
-ustalenie porządku spotkań i ich tematyki na ostatnim etapie seminarium mgr; -dyskusje, ostateczne ustalenia na temat strony formalnej i estetycznej pracy mgr. (konieczność ujednolicenia zapisu przypisów, wykazu źródeł i opracowań, kwestia aneksów, fotografii, tabel, szaty graficznej, załączników,strony tytułowej). Uzmysłowienie studentowi, że brak dbałości o także takie sprawy jak np. ujednolicenie interpunkcji może obniżyć ocenę nawet bardzo dobrej merytorycznie pracy; -prezentacja kolejnych części pracy mgr, w tym zakończenia, przez studentów i wspólna dyskusja na ich treścią i konstrukcją, uwagi krytyczne, wnioski i sugestie co do ewentualnych korekt; - dyskusje nad koniecznością ostatecznego skonfrontowania poprawionych treści rozdziałów także z wcześniejszymi założeniami wypływającymi ze wstępu pracy (łącznie z kwestiami bibliograficznymi) oraz z wniosków, uogólnień i podsumowań z zakończenia w celu dokonania ewentualnych zmian -informacja nad temat zasad obowiązujących przy obronie pracy mgr, - przyjęcie od studenta ostatecznej wersji pracy mgr gotowej do obrony, ustalenie jej terminu. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja na temat zawartości merytorycznej i strony formalnej kolejnych części przygotowywanych przez studentów prac mgr |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę końcową z seminarium ustala się na podstawie jakości ostatecznej wersji całości pracy magisterskiej gotowej do przekazania recenzentowi i obrony, która powinna uwzględniać decyzje dotyczące jej treści i kształtu ustalone podczas zajęć seminaryjnych i innych form kontaktu z promotorem. |
Uwagi: |
4 sem.Historia- wszystkie specjalności/ st.stacjonarne II stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.