Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sem. z historii najnowszej po 1945r. cz. 4 [05-HI-S2-SEM006.4] semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Sem. z historii najnowszej po 1945r. cz. 4 [05-HI-S2-SEM006.4]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Kazimierz Miroszewski
Literatura:

Dominiczak H.: Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1998;

Ihnatowicz I.: Nauki pomocnicze historii XIX i XX wieku, Warszawa 1990;

Z. Kolankowski, O przyszłej instrukcji wydawania źródeł historycznych XX wieku, „Studia Źródłoznawcze”, IV, 1959, s. 135-147;

Pułło A.: Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów. Warszawa 2003;

Swieżawski A.: Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 2001;

Urban S., Ładoński W.: Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 1994;

Woźniak L.: O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Łódź 1998.

Zenderowski R.: Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Krótki przewodnik po metodologii pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2009;

Zenderowski J.: Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik. Warszawa 2013.

Inne publikacje, przewodniki archiwalne, biblioteczne, edycje źródłowe w zależności od omawianej tematyki

Zakres tematów:

-ustalenie porządku spotkań i ich tematyki na ostatnim etapie seminarium mgr;

-dyskusje, ostateczne ustalenia na temat strony formalnej i estetycznej pracy mgr. (konieczność ujednolicenia zapisu przypisów, wykazu źródeł i opracowań, kwestia aneksów, fotografii, tabel, szaty graficznej, załączników,strony tytułowej). Uzmysłowienie studentowi, że brak dbałości o także takie sprawy jak np. ujednolicenie interpunkcji może obniżyć ocenę nawet bardzo dobrej merytorycznie pracy;

-prezentacja kolejnych części pracy mgr, w tym zakończenia, przez studentów i wspólna dyskusja na ich treścią i konstrukcją, uwagi krytyczne, wnioski i sugestie co do ewentualnych korekt;

- dyskusje nad koniecznością ostatecznego skonfrontowania poprawionych treści rozdziałów także z wcześniejszymi założeniami wypływającymi ze wstępu pracy (łącznie z kwestiami bibliograficznymi) oraz z wniosków, uogólnień i podsumowań z zakończenia w celu dokonania ewentualnych zmian

-informacja nad temat zasad obowiązujących przy obronie pracy mgr,

- przyjęcie od studenta ostatecznej wersji pracy mgr gotowej do obrony, ustalenie jej terminu.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja na temat zawartości merytorycznej i strony formalnej kolejnych części przygotowywanych przez studentów prac mgr

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową z seminarium ustala się na podstawie jakości ostatecznej wersji całości pracy magisterskiej gotowej do przekazania recenzentowi i obrony, która powinna uwzględniać decyzje dotyczące jej treści i kształtu ustalone podczas zajęć seminaryjnych i innych form kontaktu z promotorem.

Uwagi:

4 sem.Historia- wszystkie specjalności/ st.stacjonarne II stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)