Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium dyplomowe 12-OA-S1-13SD.3
semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium dyplomowe 12-OA-S1-13SD.3
Zajęcia semestr letni 2016/2017 (2016/2017L) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 38
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bełza-Gajdzica, Ilona Fajfer-Kruczek, Zenon Gajdzica, Dorota Prysak
Literatura:

• Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009.

• Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012.

• Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001.

• Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

• Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

• Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999.

• Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005.

• Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

• Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997.

Zakres tematów:

• Koncepcje badań osadzonych w paradygmacie pozytywistycznym.

• Koncepcje badań osadzonych w paradygmacie interpretatywnym.

• Kwerenda literatury

• Teoretyczne podstawy badań. Konstrukcja rozdziału.

• Cel i przedmiot badań pedagogicznych.

• Problem badawczy i pytania badawcze. Typy problemów, poprawność formułowania problemów. Aporemy badawcze.

• Hipotezy.

• Zmienne i wskaźniki.

• Dobór badanej grupy.

• Organizacja badań.

• Metody badań i techniki badań.

• Narzędzia badawcze.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

• Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstaw oligofrenopedagogiki, zna podstawowe założenia badawcze, potrafi konstruować koncepcje badawcze. Zna zasady kwerendy literatury, potrafi opracować teoretyczne podstawy badań, potrafi opracować koncepcję badań.

• Obecność studenta na zajęciach - aktywny udział w zajęciach

• Przedstawienie do oceny konkretnych rozdziałów pracy

Ocena rozdziałów pracy przez promotora

Uwagi:

OA

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.