Seminarium dyplomowe 12-OA-S1-13SD.3
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe 12-OA-S1-13SD.3 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2016/2017 (2016/2017L)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 38 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Magdalena Bełza-Gajdzica, Ilona Fajfer-Kruczek, Zenon Gajdzica, Dorota Prysak | |||
Literatura: |
• Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009. • Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012. • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001. • Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. • Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. • Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. • Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. • Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. • Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997. |
|||
Zakres tematów: |
• Koncepcje badań osadzonych w paradygmacie pozytywistycznym. • Koncepcje badań osadzonych w paradygmacie interpretatywnym. • Kwerenda literatury • Teoretyczne podstawy badań. Konstrukcja rozdziału. • Cel i przedmiot badań pedagogicznych. • Problem badawczy i pytania badawcze. Typy problemów, poprawność formułowania problemów. Aporemy badawcze. • Hipotezy. • Zmienne i wskaźniki. • Dobór badanej grupy. • Organizacja badań. • Metody badań i techniki badań. • Narzędzia badawcze. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
• Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstaw oligofrenopedagogiki, zna podstawowe założenia badawcze, potrafi konstruować koncepcje badawcze. Zna zasady kwerendy literatury, potrafi opracować teoretyczne podstawy badań, potrafi opracować koncepcję badań. • Obecność studenta na zajęciach - aktywny udział w zajęciach • Przedstawienie do oceny konkretnych rozdziałów pracy Ocena rozdziałów pracy przez promotora |
|||
Uwagi: |
OA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.