Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [12-PA-NI-N2-28S.1] semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [12-PA-NI-N2-28S.1]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bełza-Gajdzica, Ilona Fajfer-Kruczek, Dorota Prysak
Literatura:

• Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009.

• Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012.

• Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001.

• Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

• Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

• Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999.

• Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005.

• Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

• Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997.

• Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010.

• Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2009.

• Barbour R.: Badania fokusowe. Warszawa 2011.

• Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 1999.

• Charamaz K.: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009.

• Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra 1993.

• Jakob G.: Wywiad narracyjny w badaniach biograficznych, [w:] D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003.

• Krzychała S., Zamorska B.: Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności. Wrocław 2008.

• Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010.

• Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych. Białystok 2000.

• Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1985.

• Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008.

• Szumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995.

Zakres tematów:

• Koncepcje badań osadzonych w paradygmacie interpretatywnym.

• Kwerenda literatury

• Teoretyczne podstawy badań. Konstrukcja rozdziału.

• Cel i przedmiot badań pedagogicznych.

• Problem badawczy i pytania badawcze. Typy problemów, poprawność formułowania problemów. Aporemy badawcze.

• Hipotezy.

• Zmienne i wskaźniki.

• Dobór badanej grupy.

• Organizacja badań.

• Metody badań i techniki badań.

• Narzędzia badawcze.

Metody dydaktyczne:

Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie.

Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

• Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstaw pedagogiki osób niepełnosprawnych, zna podstawowe założenia badawcze, potrafi konstruować koncepcje badawcze. Zna zasady kwerendy literatury, potrafi opracować teoretyczne podstawy badań, potrafi opracować koncepcję badań.

• Obecność studenta na zajęciach - aktywny udział w zajęciach

• Przedstawienie do oceny konkretnych rozdziałów pracy

Znajomość treści wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniające

Uwagi:

PANI

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)