Seminarium magisterskie [12-PA-NI-N2-28S.1]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [12-PA-NI-N2-28S.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Magdalena Bełza-Gajdzica, Ilona Fajfer-Kruczek, Dorota Prysak |
Literatura: |
• Denzin N. K., Lincoln Y. S (red.): Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa 2009. • Jemelniak D. (red.): Badania jakościowe. Podejście i teoria, t. 1 i 2. Warszawa 2012. • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań 2001. • Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. • Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. • Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. • Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2005. • Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. • Zaczyński W.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997. • Angrosino M.: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010. • Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2009. • Barbour R.: Badania fokusowe. Warszawa 2011. • Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 1999. • Charamaz K.: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009. • Gnitecki J.: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej. Zielona Góra 1993. • Jakob G.: Wywiad narracyjny w badaniach biograficznych, [w:] D. Urbaniak-Zając, J. Piekarski (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003. • Krzychała S., Zamorska B.: Dokumentarna ewaluacja szkolnej codzienności. Wrocław 2008. • Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010. • Miles M. B., Huberman A. M.: Analiza danych jakościowych. Białystok 2000. • Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1985. • Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008. • Szumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995. |
Zakres tematów: |
• Koncepcje badań osadzonych w paradygmacie interpretatywnym. • Kwerenda literatury • Teoretyczne podstawy badań. Konstrukcja rozdziału. • Cel i przedmiot badań pedagogicznych. • Problem badawczy i pytania badawcze. Typy problemów, poprawność formułowania problemów. Aporemy badawcze. • Hipotezy. • Zmienne i wskaźniki. • Dobór badanej grupy. • Organizacja badań. • Metody badań i techniki badań. • Narzędzia badawcze. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: objaśnienie i/lub wyjaśnienie. Metody problemowe: metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna z prezentacją materiału ilustracyjnego w formie multimedialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
• Student prezentuje usystematyzowaną wiedzę z zakresu podstaw pedagogiki osób niepełnosprawnych, zna podstawowe założenia badawcze, potrafi konstruować koncepcje badawcze. Zna zasady kwerendy literatury, potrafi opracować teoretyczne podstawy badań, potrafi opracować koncepcję badań. • Obecność studenta na zajęciach - aktywny udział w zajęciach • Przedstawienie do oceny konkretnych rozdziałów pracy Znajomość treści wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej i uzupełniające |
Uwagi: |
PANI |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.