Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-FR-B1.1]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-FR-B1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
(co sobotę i niedzielę), 14:55 - 16:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik “Alter Ego B1” , Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Opisywanie wizerunku, jego zmiany. Wyrażanie preferencji w zakresie mody (leksyka: wizerunek, moda; gramatyka: konstrukcje czasownikowe, czas przeszły passé composé, wyrażenia czasowe) 2. Pogłębianie umiejętności opisywania cech charakteru, dokonywania opisu osobowości ( leksyka: cechy charakteru, gramatyka: konstrukcje „ce qui, ce que, ce dont”) 3. Wyrażanie opinii pozytywnych i negatywnych, motywowanie osądu. Dążenie do doskonałości ( leksyka: chirurgia plastyczna, gramatyka: wyrażenia celowe) 4. Redagowanie pisemnej prośby o udzielenie informacji, udzielanie porad ( leksyka: konstrukcje języka pisanego stosowane w korespondencji, gramatyka: zaimki względne proste) 5. Pokojowe współistnienie w przedsiębiorstwie, udzielanie porad, wydawanie poleceń ( leksyka: stosunki międzyludzkie w przedsiębiorstwie; gramatyka: tryb łączący subjonctif présent i subjonctif passé) 6. Formułowanie wypowiedzi na temat mody, odczytywanie artykułów prasowych (leksyka: nazewnictwo związane z modą: gramatyka: zaimki wskazujące, konstrukcje z infinitif passé, strona bierna) 7. Opisywanie fenomenu zakupów on-line; sprawiedliwy handel (leksyka: artykuły żywnościowe, typy sklepów, gramatyka: przyimek i konstrukcje przyimkowe) 8. Sporządzanie korespondencji mailowej ( leksyka: Internet, gramatyka: wzajemne zależności czasów imparfait/ passé composé, przymiotnik/przysłówek – konstruowanie porównań) 9. Dokonywanie zakupów w sieci ( gramatyka: doskonalenie użycia konstrukcji „faire + infiniti”, cyfry i liczby w wyrażeniach idiomatycznych, przymiotniki opisujące cechy psychofizyczne) 10. Negocjowanie ceny ( leksyka: cena, typy zniżek; gramatyka: mowa zależna, zgodność czasów) 11. Formułowanie wypowiedzi związanych ze składaniem reklamacji ( leksyka: słownictwo związane ze składaniem reklamacji, gramatyka: konstrukcje bezokolicznikowe - rozwinięcie) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/spnjo (kurs: „FRAN PRAWO B1 MODUŁ 1 (2)” ) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych takich jak wywiad, list, opis, prowadzenie rozmów w formie „czatu”. Praca z podręcznikiem podręcznik: „Alter Ego B1” Dollez Catherine, Pons Sylvie, wyd. Hachette Livre 2006i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uzyskanie minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczenie testu końcowego obejmującego zagadnienia leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami zajęć. Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ (dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - PRAWO - ROK I; semestr 2 Terminy zjazdów: 18.02, 02.04, 04.06; godz.: 14:55 - 16:25 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.