Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy i metodyka wychowania przedszkolnego [12-PE-WIP-S1-2PMWP] semestr letni 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy i metodyka wychowania przedszkolnego [12-PE-WIP-S1-2PMWP]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 47
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Bulera M., Żuchelkowska K., Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców.

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką.

Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna.

Klim-Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego.

Laska E. I. (red.), Nauczyciel wobec wczesnej edukacji dzieci.

Lubowiecka J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola.

Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Minczanowska A. (red.), Edukacja małego dziecka. Przedszkole – przemiany instytucji i jej formy.

Zyzik E., Wybrane determinanty pracy zawodowej nauczycieli przedszkoli publicznych.

Zakres tematów:

• Dzieciństwo jako szczególny okres w życiu człowieka.

• Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego.

• Cele i zadania edukacji przedszkolnej.

• Zasady pracy pedagogicznej z dzieckiem wieku przedszkolnym.

• Rodzaje placówek przedszkolnych.

• Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu.

• Metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.

• Formy organizacyjne pracy z dziećmi.

• Proces adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego.

• Nauczyciel wychowania przedszkolnego.

• Współpraca przedszkola z rodzicami i środowiskiem lokalnym.

• Dokumentacja nauczyciela przedszkola.

• Zabawa w edukacji przedszkolnej.

• Organizowanie spacerów, wycieczek i uroczystości w przedszkolu.

• Nieprawidłowości w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.

Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny - sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej.

Termin egzaminu zostanie ustalony ze studentami.

Uwagi:

Sposób ustalania oceny końcowej modułu: średnia arytmetyczna z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zaliczone są pozytywnie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)