Język francuski cz.4 [12-AE-S1-10JF.4]
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski cz.4 [12-AE-S1-10JF.4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego A1” , Annie Berthet, Catherine Hugot i inni, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca: „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau débutant”, Claire Leroy-Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język francuski: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (Alter Ego A1, Hachette) 1. Opisywanie posiłków ( leksyka: produkty żywnościowe, opakowania, wagi, gramatyka: rodzajnik cząstkowy, przysłówki ilościowe); 1. Wyrażanie opinii na temat ubioru, udzielanie rad w zakresie wyglądu i stroju (leksyka: ubiór i dodatki, kolory; gramatyka: zaimek COD); 2. Dokonywanie wyboru podarunku, wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej (leksyka: podarunki, wyrażenia opiniodawcze; gramatyka: zaimek COI); 3. Nabywanie i utrwalanie słownictwa związanego z robieniem zakupów ( leksyka: zakupy, typy sklepów; gramatyka: zaimek względny qui, que, où , przymiotniki - able,); 4. Dokonywanie płatności, środki płatności ( leksyka: środki płatności, usługi; gramatyka: zaimek en) 5. Sporządzanie listy zakupów żywnościowych, dokonywanie zakupów (leksyka: produkty żywnościowe – rozszerzenie; gramatyka: wyrażenia ilościowe – cd.) 6. Dokonywanie wyboru restauracji i uzasadnianie decyzji; składanie zamówienia, rezerwacja miejsca w restauracji; 7. Porównywanie miejsca zamieszkania ( miasto/wieś) ( leksyka: infrastruktura miejsca i wiejska; gramatyka; porównania); 8. Opisywanie miejsca zamieszkania ( leksyka: miejsce zamieszkania, elementy wystroju wnętrza i wyposażenia wnętrza; gramatyka: czas przeszły imparfait); 9. Odczytywanie i redagowanie ogłoszenia dot. nieruchomości (sprzedaż/zamiana mieszkania/poszukiwanie współlokatora) (leksyka: elementy umowy najmu; gramatyka: wyrażenia czasowe depuis, il y a, użycie zaimków COI, COD, y, en ) 10. Wspólny najem, zasięganie informacji, negocjowanie warunków, umowa najmu (leksyka: elementy umowy najmu, gramatyka: wyrażenia czasowe depuis, il y a , użycie zaimków COI, COD, y, en ) 11. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta :30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Wymagania merytoryczne: Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) przebieg procesu weryfikacji Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
Uwagi: |
ASKK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.