Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.2]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 112 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Małgorzata Bronder, Teresa Wolff-Kalisz |
Literatura: |
obowiązkowa: Podręcznik “DaF kompakt B1” Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 uzupełniająca: „Praktyczna gramatyka języka niemieckiego ”H. Dreyer,R. Schmitt, Huber Polska, 2015 „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, „PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 21-22 podręcznika podstawowego.( DaF kompakt B1) Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze 1. Hamburg - zwiedzanie miasta, poznawanie interesujących miejsc i możliwości kształcenia się; 2. Zapoznanie się z wpisami internetowymi na temat Hamburga; 3. Przeprowadzenie wywiadu z nowymi mieszkańcami miasta; 4. Redagowanie ogłoszeń oraz rozmowy na temat sposobów spędzania wolnego czasu (wyrażanie akceptacji, odmowa, kompromis, inne rozwiązanie ) 5. Udzielanie informacji o osobach ze sztuki teatralnej; 6. Streszczenie sztuki teatralnej, dopisanie dalszego ciągu; Projekt: Przedstawienie informacji o Hamburgu oraz innych miastach krajów niemieckiego obszaru językowego 7. Poczta – wypełnianie formularza nadania paczki; 8. Poznawanie rodzajów przesyłek pocztowych, odgrywanie scenek „ Na poczcie”; 9. Podejmowanie działań w przypadku zagubienia się przesyłki; 10. Reagowanie na przesyłki z mylnym adresem, udzielanie rad na forach internetowych; 11.Redagowanie skarg i reklamacji; 12. Opowiadanie własnych historyjek o poczcie i jej pracy; Zagadnienia gramatyczne: o przymiotniki przed rzeczownikami bez rodzajnika w dopełniaczu o zdania bezokolicznikowe o zdania ze spójnikiem „entweder …oder” o zaimki nieokreślone z „ irgend- ” o tryb przypuszczający – Konjunktiv II o zdania warunkowe nierzeczywiste |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji Liczba godzin pracy własnej studenta - 30 Opis pracy własnej studenta - praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA WFil.; WNS; WPiP; WPiA; WTl. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.