Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.2]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Bronder | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
-Podręcznik “DaF kompakt A2“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 - Materiały przygotowane przez prowadzącego - Barbara Gottstein-Schramm „Grammatik – ganz klar“ Hueber Verlag - Monika Reimann „Grundstufen-Grammatik für Deutsch als Fremdsprache“ 2010 Hueber Verlag (aktualisierte Auflage) - Strony internetowe: www.goethe.de, www.dw.de |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres słownictwa, elementy realioznawcze: - Rozwijanie umiejętności rozumienia krótkich tekstów prasowych dotyczących Kolonii - Wypowiadanie się na temat zabytków i atrakcji turystycznych Kolonii - Wypowiadanie się na temat zalet i wad studiowania zagranicą - Rozwijanie umiejętności odczytywania danych statystycznych dotyczących studiowania zagranicą - Formułowanie wypowiedzi na temat życia w mieszkaniu studenckim - Zapoznanie się ze słownictwem związanym z operacjami bankowymi i obsługą bankomatu - Wypełnianie formularza bankowego - Formułowanie pytań i reagowanie na pytania dot. rodzaju konta, przelewu bankowego, karty bankomatowej, kredytu - Formułowanie zawiadomienia o utracie np. dokumentów, portfela itp. - Wyrażanie podziękowania za pomoc i reagowanie na nie Zagadnienia gramatyczne: - Spójniki „weil” i „dass” - szyk końcowy w zdaniach podrzędnie złożonych - Deklinacja zaimków zwrotnych w celowniku i bierniku - Deklinacja przymiotników po rodzajniku określonym, nieokreślonym, po przeczeniu „ kein, keine, kein „ i zaimkach dzierżawczych - Spójniki „wenn” i „ als”- szyk końcowy w zdaniach podrzędnie złożonych - Koniugacja czasowników regularnych w czasie przeszłym Präteritum - Koniugacja czasowników nieregularnych w czasie przeszłym Präteritum - Koniugacja czasowników modalnych w czasie przeszłym Präteritum |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej(w tym np. pracy w grupach, projektowej, prezentacji). - Praca własna studenta - 30 godzin - praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. - Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA WFil.; WNS; WPiP; WPiA; WTl. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.