Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.4E]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 354-355 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek |
Literatura: |
Podręcznik “Alter Ego” A1, Annie Berthet, Catherine Hugot, wyd. Hachette Livre 2006 Literatura uzupełniająca:Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire Progressif du français” – intermédiaire, Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International. „Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1. Określanie preferencji żywieniowych (leksyka: kuchnia francuska, produkty żywnościowe, gramatyka: rodzajnik cząstkowy, wyrażenia częstotliwości). 2. Opisywanie stroju i wyglądu (leksyka: ubrania i dodatki, wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej, gramatyka: zaimki COD). 3. Wybieranie prezentu, prezentacja przedmiotu (leksyka: funkcje przedmiotu, gramatyka : zamki względne proste, zaimki COI, przymiotniki -able). 4. Dokonywanie wyborów konsumenckich, zakupy (leksyka: typy sklepów, sposoby płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe, zaimek -en). 5. Wybieranie propozycji kulturalnej, rezerwacja biletów (leksyka: przedstawiane propozycji, gramatyka: negacja i restrykcja -ne que). 6. Omawianie wydatków na konsumpcję na podstawie dokumentu, prezentacja własnego budżetu. 7. Poszukiwanie mieszkania, analiza ofert, redagowanie ogłoszenia (leksyka: ogłoszenia prasowe, gramatyka : zaimki COD, COI). |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study). Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil; WNS; WPiA; WRiTv] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.