Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.4E] semestr letni 2016/2017
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 354-355
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Bożena Czekańska-Mirek
Literatura:

Podręcznik “Alter Ego” A1, Annie Berthet, Catherine Hugot, wyd. Hachette Livre 2006

Literatura uzupełniająca:Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138

„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe,

wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN;

„Vocabulaire Progressif du français” – intermédiaire, Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International.

„Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

1. Określanie preferencji żywieniowych (leksyka: kuchnia francuska, produkty żywnościowe, gramatyka: rodzajnik cząstkowy, wyrażenia częstotliwości).

2. Opisywanie stroju i wyglądu (leksyka: ubrania i dodatki, wyrażanie opinii pozytywnej i negatywnej, gramatyka: zaimki COD).

3. Wybieranie prezentu, prezentacja przedmiotu (leksyka: funkcje przedmiotu, gramatyka : zamki względne proste, zaimki COI, przymiotniki -able).

4. Dokonywanie wyborów konsumenckich, zakupy (leksyka: typy sklepów, sposoby płatności, gramatyka: wyrażenia ilościowe, zaimek -en).

5. Wybieranie propozycji kulturalnej, rezerwacja biletów (leksyka: przedstawiane propozycji, gramatyka: negacja i restrykcja -ne que).

6. Omawianie wydatków na konsumpcję na podstawie dokumentu, prezentacja własnego budżetu.

7. Poszukiwanie mieszkania, analiza ofert, redagowanie ogłoszenia (leksyka: ogłoszenia prasowe, gramatyka : zaimki COD, COI).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study).

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”.

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu

- część pisemna (test ) (waga 2)

- część ustna (waga 1)

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Komunikacja

6.Krótka forma pisemna

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil; WNS; WPiA;

WRiTv]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)