Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.2] semestr letni 2016/2017
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.2]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:10 - 12:40
sala 340
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Bożena Czekańska-Mirek
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Alter Ego” A1 , Annie Berthet, Catherine Hugo, wyd. Hachette Livre 2006

Literatura uzupełniająca: Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138

„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe,

wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN;

„Vocabulaire Progressif du français, niveau débutant” – Miquel Claire, Goliot-Lété Anne, wyd. CLE International, 2003

„Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

1. Wyrażanie preferencji, omawianie zainteresowań (leksyka: hobby, pasje, gramatyka: rodzajnik ściągnięty, forma męska i żeńska zawodów).

2. Opisywanie codziennych aktywności (leksyka: ulubione zwierzę, sport, kultura, gramatyka: czasownik aller + rodzajnik ściągnięty).

3. Redagowanie anonsu towarzyskiego (leksyka: bazowy profil osobowy i zawodowy, gramatyka: rodzaj męski i żeński przymiotnika).

4. Charakteryzowanie postaci, rozbudowanie autoprezentacji (leksyka: cechy osobowościowe i fizyczne, gramatyka: liczba mnoga przymiotników).

5. Składanie propozycji towarzyskiej, adekwatne formułki grzecznościowe grzecznościowe godzina, miejsce; forma ustne i pisemna (leksyka: miejsca spotkań, gramatyka: tryb rozkazujący, liczebniki).

7. Określanie porządku dnia, godzin otwarcia i zamknięcia sklepów i instytucji, określanie pory dnia (leksyka: podawanie godziny, gramatyka: przyimek przy podawaniu godziny).

8. Opisywanie rytuałów dnia codziennego (leksyka: programy TV, gramatyka: présent czasowników zwrotnych).

9. Opisywanie ciągu codziennych czynności (gramatyka: wyrażenia czasowe określające kolejność, regularność, częstotliwość czynności).

11. Opowiadanie ciągu wydarzeń przeszłych (gramatyka: passé composé, przyimek „chez”).

12. Wypełnianie ankiety (leksyka: dni świąteczne we Francji i w Polsce, podobieństwa i różnice).

13. Budowanie planu na przyszłość (leksyka: wyjazdy wakacyjne, podróże, gramatyka: czas future proche)

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia

w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study).

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami

internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA

WFil;

WNS;

WPiA;

WRiTv

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)