Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika specjalna [06-PE-OG-S1-26] semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika specjalna [06-PE-OG-S1-26]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Lewko
Literatura:

1. Dykcik W.(red.), Pedagogiki specjalna, Poznań 2005.

2. Przybylski S. (red.), Pedagogika specjalna- tak wiele pozostaje dla nas tajemnicą, Olsztyn 2010.

3. Smith D.D., Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki, Warszawa 2008.

4. Kosakowski Cz., Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej, Toruń 2003.

5. Chrzanowska I.. Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015.

6. Kosakowski Cz,. Krause A,. Żyta A., Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego, Olsztyn 2007.

7. Głodkowska J., Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2012.

Zakres tematów:

I. Podstawowe pojęcia pedagogiki specjalnej (niepełnosprawność, wyrównywanie szans, specjalne potrzeby edukacyjne, rewalidacja, integracja, normalizacja, inkluzja, autonomia, wsparcie społeczne, zasady rewalidacji, cele pedagogiki specjalnej).

1. pedagogika osób z niepełnosprawnością wzroku (tyflopedagogika)

2. pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną

3.pedagogika osób niedostosowanych lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym

4. Spektrum zaburzeń autystycznych

II. Osobowość i kompetencje pedagoga specjalnego.

III. Wsparcie osób niepełnosprawnych i ich rodzin.

IV. Podmiotowość i autonomia osób z niepełnosprawnością.

Metody dydaktyczne:

prezentacje multimedialne, panele dyskusyjne, metoda podająca, projekt zespołowy

Metody i kryteria oceniania:

1. Kolokwium składające się z 15 pytań złożonych.

Kryteria oceny:

Bardzo dobry – 30-28

Dobry – 27-24

Dostateczny – 23-16

Niedostateczny – 15 i mniej punktów.

2.Projekt grupowy dotyczący pomocy osobom niepełnosprawnym, uwzględniający współpracę z organizacjami i grupami realizującymi działania opiekuńcze i wychowawcze.

Ocena napisanego przez grupę studentów projektu:

bardzo dobry

dobry plus

dobry

dostateczny plus

dostateczny

niedostateczny

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)