Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 37
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 37 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:45 - 13:15
sala 108 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik: Dellar,H; Walkley, A (2014). Outcomes, upper intermediate, National Geographic Learning/CENGAGE Learning. Literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination B2, Macmillan Publishers Limited. 2. McCarthy, M & O’Dell, F (2005). English collocations in use, Cambridge University Press. 3. McCarthy, M & O’Dell, F (2010). English idioms in use, Cambridge University Press. 4. Matasek, M (2002). Synonimy, antonimy i kolokacje w języku angielskim, Handybooks. 5. Matasek, m (2003). Zdania angielskie w parafrazie, Handybooks. 6. Powell, D, Walker, E, Elsworth, S (2009). Grammar Practice for Upper Intermediate Students, Pearson Longman. 7. Hashemi, L, Thomas, B (2003). Grammar for First Certificate, Cambridge University Press. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=156 Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-8 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate ( National Geographic Learning/Cengage Learning): 1. Nabywanie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnej na temat sposobów spędzania czasu wolnego i bycia wysportowanym, poszerzenie słownictwa z zakresu tematu (na przykład: take up a hobby, be out of breath, stamina). 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: sprawdzenie usłyszanej informacji poprzez powtórzenie części zdania z formą czasownika i dodanie zaimka pytającego („You do what?”, „ You went where?”). 3. Wyrażanie żalu i komentowanie zdarzeń przeszłych, na podstawie leksyki związanej z uprawianiem sportu oraz analizy tekstu „Sport- you’ve got to love it”, wykorzystanie konstrukcji z czasownikiem modalnym (should/could/would have done, shouldn’t/couldn’t/wouldn’t have done), ćwiczenie wymowy (wyrażenia should(n’t) /could(n’t)/would(n’t) have + past participle). 4. Wypowiadanie się na temat sportów nietypowych i niebezpieczeństw z nimi związanych, zastosowanie frazeologii związanej z urazami i wypadkami (na przykład: tear ligament, twist an ankle, lose consciousness). 5. Utrwalenie struktur czasownikowych i usystematyzowanie różnic w użyciu czasów Present Perfect Continuous oraz Present Perfect Simple, doskonalenie wymowy (formy słabe czasowników have, been). 6. Wypowiadanie się na temat miejsc pobytu wakacyjnego z użyciem wyrazów określających przymiotniki (na przykład: absolutely soaked, quite nice, a bit too hot) i rzeczowniki (na przykład: hardly any activities, almost nothing at all, a complete waste of time). Poszerzenie słownictwa związanego z tematem ( na przykład: accommodation, a posh hotel, a camp site, facilities). 7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: wyrażanie opinii i okazywanie zdziwienia za pomocą pytań przeczących („Couldn’t you stay there?,” „Don’t you find it annoying?”). 8. Rozmowa na temat problemów związanych z zakwaterowaniem oraz sposobów ich rozwiązywania. Zastosowanie frazeologii związanej z tematem (np. wyrażenie to have something done). 9. Doskonalenie umiejętności rozumienia idiomów angielskich (na przykład: to be out of pocket, to take the mickey, to cost an arm and a leg). 10. Dyskusja na temat szoku kulturowego na podstawie tekstów email oraz programu radiowego „A shock to the system.” Poszerzenie słownictwa związanego z tematem (na przykład: acculturation, to take pride in, to settle into a routine, to mix with people). 11. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Użycie odpowiedniego słownictwa (na przykład: thunderstorm, hail, downpour). 12. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów (na przykład: as big as balls, so hard that…, something like + a numer). Reagowanie na relacje rozmówcy (na przykład: „Yeah?”,” I bet” „Oh no!,” „Uh huh”). 13. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny), na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych (na przykład: dishes featuring in the menu, experiments aimed at combating illnesses). Wyrażanie trendów (na przykład: to go up/down sharply/slightly, as a result of, to lead to…). 14. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (na przykład: to plant a tree, to plant a bomb; stormy weather, a stormy relationship). 15. Dyskusja na temat przestępstw i tego, co za sobą pociągają, z użyciem wyrażenia „to have something done” (na przykład: I had my camera stolen). 16. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych dedukcji (w teraźniejszości: must live, can’t be earning, might be, i w przeszłości: might not have known, must have forgotten). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1), - z krótkich testów leksykalnych (waga 1), - z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil; WNS; WPiPs; WPiA; WRiTv; WTl] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.