Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Jarczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa English File Intermediate Student’s Book and Workbook, wydawnictwo Oxford University Press, 2013 literatura uzupełniająca Raymond Murphy ‘English Grammar in Use’ |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File Intermediate) 1. Wypowiadanie się na temat publicznych środków transportu, ruchu ulicznego w dużych aglomeracjach, problemu bezpieczeństwa na drodze oraz umiejętności prowadzenia samochodu. 2. Poszerzanie zakresu słownictwa związanego z różnymi rodzajami transportu. 3. Zabieranie głosu w dyskusji dotyczącej odmiennego postrzegania rzeczywistości ze względu na płeć. Porównywanie odmiennych zachowań mężczyzn i kobiet w tych samych sytuacjach życia codziennego. Wypowiadanie się na temat współczesnego modelu męskości i kobiecości. 4. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tekst narracyjny, wywiad, dialog). 5. Poszerzanie zakresu słownictwa związanego z powyższymi zagadnieniami ze szczególnym uwzględnieniem posługiwania się wyrażeniami przyimkowymi i przedimkami (articles) 6. Zabieranie głosu w dyskusji z odniesieniem do swoich własnych niepowodzeń I sukcesów ze szczególnym uwzględnieniem właściwego 7. Użycie czasowników modalnych can, could, oraz be able to. 8. Omawianie skutecznych metod nauki języków obcych oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami w tej kwestii 9. Użycie form przymiotnikowych utworzonych od nazw krajów oraz przymiotników z przyrostkami –ed/ing. 10. Pogłębianie umiejętności czytania ze zrozumieniem (w oparciu o teksty zawarte w podręczniku). 11. Zabieranie głosu w dyskusji na temat potrzeby kultywowania dobrych manier i opisywanie ludzkich zachowań w różnych sytuacjach. 12. Użycie czasowników modalnych must, should, oraz have to. 13. Poszerzanie zakresu słownictwa związanego ze społecznym konwencjami używania telefonu komórkowego w miejscach publicznych, oraz językiem typowym dla rozmów telefonicznych i SMSów. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. -liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 -liczba godzin pracy własnej studenta 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (np. przygotowanie prezentacji). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.