Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 35
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 35 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:30 - 11:00
sala 360-361 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marzena Maciejko |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: C.Latham-Koening,C.Oxenden:English File,Oxford 2013 Kurs e-learningowy na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat-język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 literarura uzupełniająca: M.Vince:Intermediate Language Practice, Macmillan 2009 R.Murphy: English Grammar in Use ,Cambridge,2009 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle |
Zakres tematów: |
1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości, opisywanie podróży przez miasto z wykorzystaniem różnych środków transportu, na podstawie analizy tekstu ‘Top Gear Challenge’ (zastosowanie przymiotników w stopniu wyższym, np. Riding a motorbike is quicker than cycling, wykorzystanie wyrażenia as... as..., zastosowanie zwrotu How long does it take ). 2. Rozwinięcie zakresu leksyki z tematu transport, np. rodzaje transportu, transport publiczny, wykorzystanie czasowników frazalnych związanych z przemieszczaniem się, np. set off, end up). 3. Wypowiadanie się na temat najbardziej niebezpiecznej rzeczy podczas kierowania samochodem, opisywanie pozytywnych i negatywnych doświadczeń na drodze (zastosowanie przymiotników w stopniu najwyższym, wykorzystanie przymiotników dzierżawczych i rodzajnika określonego, tworzenie zdań z przysłówkiem ever, np. It’s the best car I have ever had). 4. Rozwijanie umiejętności narracyjnych: opisywanie systemu transportu publicznego (wykorzystanie stopnia wyższego i najwyższego przymiotników, używanie zaimków osobowych i zaimków dopełnieniowych po słowie than w stopniu wyższym). 5. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opisywanie podróży, w trakcie której się zgubiło (wykorzystanie czasów przeszłych, przypomnienie zasad interpunkcji, sekwencja wydarzeń przeszłych, wykorzystanie spójników, np. although, as soon as). 6. Wyrażanie opinii na temat stereotypów dotyczących roli kobiet i mężczyzn na podstawie tekstu ‘Commando dad’( wykorzystanie słownictwa w zakresie kolokacji: czasownik + przyimek, np. spend money on, believe in oraz przymiotnik + przyimek np. excited about, bored with. 7. Nabywanie umiejętności dyskutowania na temat obowiązujących stereotypów (wyrażanie własnej opinii, pytanie o opinie i reagowanie na nie; zgadzanie się/nie zgadzanie się, wykorzystanie zwrotów personally, in my opinion, to be honest, if you ask me). 8. Usystematyzowanie wiadomości na temat rodzajników ( rodzajnik określony, nieokreślony, rodzajnik zerowy, rodzajniki z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi, zależność rodzajnika od wymowy, np. a university, an hour). 9. Dyskutowanie na temat umiejętności wykonywania czynności w teraźniejszości i w przeszłości, opowiadanie o czynności którą chciałoby się umieć wykonywać, np. nurkowanie, znajomość języków obcych ( wykorzystanie czasowników modalnych can/can’t, could/couldn’t, i wyrażenia be able to, zastosowanie zaimków zwrotnych, np. I could learn it myself ). 10. Opisywanie stanów emocjonalnych (przymiotniki zakończone na -ed) oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ing). 11. Wzbogacenie leksyki w zakresie stosowania telefonów komórkowych (wykorzystanie czasowników frazalnych, np. hang up, call back, turn off, rzeczowniki złożone, np. ringtone, screensaver). 12. Doskonalenie wymowy, nabywanie umiejętności rozpoznania głosek niewymawianych, tzw silent consonants, (np. nieme ‘b’ dumb, nieme ‘l’ calm). 13. Dyskutowanie na temat norm zachowania się w różnych sytuacjach, nazywanie dobrych i złych manier, wyrażanie przymusu, obowiązku i powinności (wykorzystanie czasowników modalnych should/shouldn’t, must/mustn’t, i zwrotu have to/don’t have to, zastosowanie wyrażenia potocznego have got to). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study)) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 godzin kontaktowych 30 godzin pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr sprawdzających wiedzę i umiejętności ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.