Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
semestr letni 2016/2017
lektorat,
grupa nr 6
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Podręcznik ‘English File’ B1, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, wyd. 3rd edition Oxford University Press 2013; Literatura uzupełniająca ‘MyGrammarLab’ B1/B2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson, 2012 ‘English Grammar in Context’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann, 2012 ‘Gramatyka Angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman, 1992 `English Grammar in Use`, R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010 `A Practical English Grammar` A. J.Thomson, A.V.Martinet, wyd. Oxford University Press, 1994 dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Leksyka: Appearance and Personality Platforma e-learningowa Moodle |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford) 1. Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości (przymiotniki-stopień wyższy) 2. Wskazywanie jednej konkretnej osoby/rzeczy (przymiotniki-stopień najwyższy) 3. Opisywanie umiejętności w teraźniejszości i przeszłości (can, could, be able to) 4. Opisywanie stanów emocjonalnych oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ed/-ing) 5. Wyrażanie powinności, obowiązku i przymusu (should, must, have to) 6. Wyrażanie krytyki zdarzeń i czynności przeszłych (shouldhavedone) 7. Użycie rzeczowników w zdaniu (przedimki określone i nieokreślone) 8. Użycie przyimków po czasownikach i przymiotnikach 9. Wyrażanie opinii własnej, reagowanie na opinie (zgadzanie i nie zgadzanie się), udowadnianie własnej racji 10. Ćwiczenia komunikacyjne (w parach i małych grupach): wypowiadanie się na tematy związane z przeczytanymi/wysłuchanymi tekstami, zabieranie głosu w dyskusji 11. Poszerzenie słownictwa z zakresu: środki transportu, telefony i posługiwanie się nimi 12. Pogłębianie umiejętności czytania ze zrozumieniem (w oparciu o teksty zawarte w podręczniku) 13.Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tekst narracyjny, wywiad, dialog) 14. Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (pisanie krótkiego tekstu do czasopisma) 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 h pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie).Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.