Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2] semestr letni 2016/2017
lektorat, grupa nr 7

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.2]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 307
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

Literatura obowiązkowa Podręcznik ‘English File’ B1, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, wyd. 3rd edition Oxford University Press 2013;

Literatura uzupełniająca ‘MyGrammarLab’ B1/B2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson, 2012

‘English Grammar in Context’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann, 2012

‘Gramatyka Angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman, 1992

`English Grammar in Use`, R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010

`A Practical English Grammar` A. J.Thomson, A.V.Martinet, wyd. Oxford University Press, 1994

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Leksyka: Appearance and Personality

Platforma e-learningowa Moodle

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford)

1.Porównywanie odległości, częstotliwości, szybkości (przymiotniki-stopień wyższy)

2.Wskazywanie jednej konkretnej osoby/rzeczy (przymiotniki-stopień najwyższy)

3. Opisywanie umiejętności w teraźniejszości i przeszłości (can, could, be able to)

4. Opisywanie stanów emocjonalnych oraz osób i zjawisk, które je wywołują (przymiotniki zakończone na -ed/-ing)

5. Wyrażanie powinności, obowiązku i przymusu (should, must, have to)

6. Wyrażanie krytyki zdarzeń i czynności przeszłych (shouldhavedone)

7. Użycie rzeczowników w zdaniu (przedimki określone i nieokreślone)

8. Użycie przyimków po czasownikach i przymiotnikach

9. Wyrażanie opinii własnej, reagowanie na opinie (zgadzanie i nie zgadzanie się), udowadnianie własnej racji

10. Ćwiczenia komunikacyjne (w parach i małych grupach): wypowiadanie się na tematy związane z przeczytanymi/wysłuchanymi tekstami, zabieranie głosu w dyskusji

11. Poszerzenie słownictwa z zakresu: środki transportu, telefony i posługiwanie się nimi

12. Pogłębianie umiejętności czytania ze zrozumieniem (w oparciu o teksty zawarte w podręczniku)

13.Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem (tekst narracyjny, wywiad, dialog)

14. Doskonalenie umiejętności pisania w języku angielskim (pisanie krótkiego tekstu do czasopisma)

15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

30 h pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie).Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-2 (2023-01-24)