Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja intermedialna [02-KU-N2-117] semestr letni 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja intermedialna [02-KU-N2-117]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 501
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 7
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Ilona Copik
Literatura:

1. K. Chmielecki, Estetyka intermedialności, Kraków 2008 – rozdz. I, s. 17-51, rozdz. III, s. 117-128.

2. K. Chmielecki, Intermedialność jako fenomen współczesnej kultury, „Kultura współczesna” 2007 nr 2 (52). https://www.academia.edu/3840357/Poj%C4%99cie_i_fenomen_intermedialno%C5%9Bci

3. A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy: film między mediami, Kraków 2003 – rozdział I i II s. 17-79.

4. D. Higgins, Intermedia, w: Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, red. P. Rypson, Gdańsk 2000.

5. R. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa 2010, rozdz. VI, s. 265-295.

6. R. Kluszczyński, Estetyka sztuki nowych mediów

http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf

7. J. E. Muller, Intermedialnosć jako prowokacja nauki o mediach, w: Współczesna niemiecka myśl filmowa <Od projektora do komputera>. Antologia, red. A. Gwóźdź, Katowice 1999.

8. K. Wilkoszewska: Prefiksy w roli wyznaczników współczesności. W: Intermedialność w kulturze końca XX wieku. Red. A. Gwóźdź, S. Krzemień-Ojak. Białystok 1998.

9. E. Wójtowicz, Net art. Kraków 2008, rozdz. IV, s. 191-225.

10. A. Ziębińska-Witek, Muzeum publiczne: od instrumentu edukacji do przestrzeni doświadczeń, w: Tejże, Historia w muzeach. Studium ekspozycji Holokaustu, Lublin 2011, s. 15-51.

Zakres tematów:

1.Geneza intermediów - wprowadzenie.Różne definicje intermedialności, zarys terminologii i obszarów badawczych.

2.Nowe media w przestrzeni muzealnej i w przestrzeniach publicznych.

3.Internet jako nowe medium sztuki.

4.Intermedialność i międzyprzestrzenie filmu.

5.Estetyka sztuki wideo.

Metody dydaktyczne:

prezentacja PP, pokaz fragm. filmu

Metody i kryteria oceniania:

02-KO1SN-12-w_t test

bardzo dobry - student posiada pogłębioną szczegółową wiedzę z zakresu komunikacji intermedialnej, bardzo dobrze zna specjalistyczną terminologię, analizuje, interpretuje i wyjaśnia współczesne problemy przenikania się mediów, kodów różnych generacji strategii komunikacyjnych, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z użyciem nowych mediów i multimediów w pracy zawodoweji , konstruuje samodzielnie wypowiedź nowomedialną z zastosowaniem strategii intermedialnych, jego wypowiedź jest oryginalna i swiadczy o samodzielności myslenia.

dobry - student posiada szczegółową wiedzę z zakresu komunikacji intermedialnej, dobrze zna specjalistyczną terminologię, analizuje, interpretuje i wyjaśnia współczesne problemy przenikania się mediów, kodów różnych generacji strategii komunikacyjnych, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z użyciem nowych mediów i multimediów w pracy zawodoweji , konstruuje samodzielnie wypowiedź nowomedialną z zastosowaniem strategii intermedialnych.

dostateczny - student posiada ogólną wiedzę z zakresu komunikacji intermedialnej, zazwyczaj prawidłowo posługuje się specjalistyczną terminologią, analizuje, interpretuje i wyjaśnia większość współczesnych problemów przenikania się mediów, kodów różnych generacji strategii komunikacyjnych, konstruuje samodzielnie wypowiedź nowomedialną z zastosowaniem strategii intermedialnych.

niedostateczny - student nie posiada wiedzy z zakresu komunikacji intermedialnej, nie zna terminów, metod analizy i współczesnych problemów badawczych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)