Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja intermedialna [02-KU-N2-117] semestr letni 2016/2017
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja intermedialna [02-KU-N2-117]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 501
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 7
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Ilona Copik
Literatura:

1. K. Chmielecki, Estetyka intermedialności, Kraków 2008 – rozdz. I, s. 17-51, rozdz. III, s. 117-128.

2. K. Chmielecki, Intermedialność jako fenomen współczesnej kultury, „Kultura współczesna” 2007 nr 2 (52). https://www.academia.edu/3840357/Poj%C4%99cie_i_fenomen_intermedialno%C5%9Bci

3. A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy: film między mediami, Kraków 2003 – rozdział I i II s. 17-79.

4. D. Higgins, Intermedia, w: Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, red. P. Rypson, Gdańsk 2000.

5. R. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa 2010, rozdz. VI, s. 265-295.

6. R. Kluszczyński, Estetyka sztuki nowych mediów

http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf

7. J. E. Muller, Intermedialnosć jako prowokacja nauki o mediach, w: Współczesna niemiecka myśl filmowa <Od projektora do komputera>. Antologia, red. A. Gwóźdź, Katowice 1999.

8. K. Wilkoszewska: Prefiksy w roli wyznaczników współczesności. W: Intermedialność w kulturze końca XX wieku. Red. A. Gwóźdź, S. Krzemień-Ojak. Białystok 1998.

9. E. Wójtowicz, Net art. Kraków 2008, rozdz. IV, s. 191-225.

10. A. Ziębińska-Witek, Muzeum publiczne: od instrumentu edukacji do przestrzeni doświadczeń, w: Tejże, Historia w muzeach. Studium ekspozycji Holokaustu, Lublin 2011, s. 15-51.

Zakres tematów:

1.Intermedia, intermedialnosć - definicje, terminy.

2.Nowe media w przestrzeni muzealnej - przykłady projektów.

4.Sztuka nowych mediów w przestrzeniach publicznych, agorafilia, agorafobia.

5.Internet jako nowe medium sztuki - przykłady projektów.

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów naukowych, analiza materiałów audiowizualnych, praca w grupie, projekt, prezentacja.

Metody i kryteria oceniania:

projekt 02-KO1SN-12-w_r

bardzo dobry - student ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach badawczych obejmujących teorię i praktykę działań intermedialnych, bardzo dobrze zna i rozumie zaawansowane metody analizy, problematyzowania i interpretacji, wartościowania wytworów komunikacji intermedialnej, określa znaczenie intermedialności i wytworów intermedialnych oraz rekonstruuje i omawia sposoby ich oddziaływania społecznego; wskazuje miejsce tych zjawisk w procesie historycznokulturowym, wykazuje się w tych umiejętnościach kreatywnością i samodzielnym myśleniem, bardzo dobrze współpracuje w grupie.

dobry - student ma wiedzę o współczesnych dokonaniach badawczych obejmujących teorię i praktykę działań intermedialnych, dobrze zna i rozumie zaawansowane metody analizy, problematyzowania i interpretacji, wartościowania wytworów komunikacji intermedialnej, określa ogólne znaczenie intermedialności i wytworów intermedialnych oraz rekonstruuje i omawia sposoby ich oddziaływania społecznego, wskazuje miejsce tych zjawisk w procesie historycznokulturowym, dobrze współpracuje w grupie.

dostateczny - student ma ogólnikową wiedzę o współczesnych dokonaniach badawczych obejmujących teorię i praktykę działań intermedialnych, zna i rozumie większość metod analizy, problematyzowania i interpretacji, wartościowania wytworów komunikacji intermedialnej, określa ogólne znaczenie intermedialności i wytworów intermedialnych we współczesnej kulturze, potrafi współpracowac w grupie.

niedostateczny - student nie ma wiedzy dotyczącej współczesnych teorii i praktyk z zakresu komunikacji intermedialnej, nie rozumie znaczenia intermedialności we współczesnej kulturze, nie podejmuje pracy w grupie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)