Komunikacja intermedialna [02-KU-N2-117]
semestr letni 2016/2017
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja intermedialna [02-KU-N2-117] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Copik | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. K. Chmielecki, Estetyka intermedialności, Kraków 2008 – rozdz. I, s. 17-51, rozdz. III, s. 117-128. 2. K. Chmielecki, Intermedialność jako fenomen współczesnej kultury, „Kultura współczesna” 2007 nr 2 (52). https://www.academia.edu/3840357/Poj%C4%99cie_i_fenomen_intermedialno%C5%9Bci 3. A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy: film między mediami, Kraków 2003 – rozdział I i II s. 17-79. 4. D. Higgins, Intermedia, w: Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, red. P. Rypson, Gdańsk 2000. 5. R. Kluszczyński, Sztuka interaktywna. Od dzieła-instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa 2010, rozdz. VI, s. 265-295. 6. R. Kluszczyński, Estetyka sztuki nowych mediów http://www.medialarts.pl/download/skrypty/Estetyka-sztuki-nowych-mediow.pdf 7. J. E. Muller, Intermedialnosć jako prowokacja nauki o mediach, w: Współczesna niemiecka myśl filmowa <Od projektora do komputera>. Antologia, red. A. Gwóźdź, Katowice 1999. 8. K. Wilkoszewska: Prefiksy w roli wyznaczników współczesności. W: Intermedialność w kulturze końca XX wieku. Red. A. Gwóźdź, S. Krzemień-Ojak. Białystok 1998. 9. E. Wójtowicz, Net art. Kraków 2008, rozdz. IV, s. 191-225. 10. A. Ziębińska-Witek, Muzeum publiczne: od instrumentu edukacji do przestrzeni doświadczeń, w: Tejże, Historia w muzeach. Studium ekspozycji Holokaustu, Lublin 2011, s. 15-51. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Intermedia, intermedialnosć - definicje, terminy. 2.Nowe media w przestrzeni muzealnej - przykłady projektów. 4.Sztuka nowych mediów w przestrzeniach publicznych, agorafilia, agorafobia. 5.Internet jako nowe medium sztuki - przykłady projektów. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza tekstów naukowych, analiza materiałów audiowizualnych, praca w grupie, projekt, prezentacja. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
projekt 02-KO1SN-12-w_r bardzo dobry - student ma szczegółową wiedzę o współczesnych dokonaniach badawczych obejmujących teorię i praktykę działań intermedialnych, bardzo dobrze zna i rozumie zaawansowane metody analizy, problematyzowania i interpretacji, wartościowania wytworów komunikacji intermedialnej, określa znaczenie intermedialności i wytworów intermedialnych oraz rekonstruuje i omawia sposoby ich oddziaływania społecznego; wskazuje miejsce tych zjawisk w procesie historycznokulturowym, wykazuje się w tych umiejętnościach kreatywnością i samodzielnym myśleniem, bardzo dobrze współpracuje w grupie. dobry - student ma wiedzę o współczesnych dokonaniach badawczych obejmujących teorię i praktykę działań intermedialnych, dobrze zna i rozumie zaawansowane metody analizy, problematyzowania i interpretacji, wartościowania wytworów komunikacji intermedialnej, określa ogólne znaczenie intermedialności i wytworów intermedialnych oraz rekonstruuje i omawia sposoby ich oddziaływania społecznego, wskazuje miejsce tych zjawisk w procesie historycznokulturowym, dobrze współpracuje w grupie. dostateczny - student ma ogólnikową wiedzę o współczesnych dokonaniach badawczych obejmujących teorię i praktykę działań intermedialnych, zna i rozumie większość metod analizy, problematyzowania i interpretacji, wartościowania wytworów komunikacji intermedialnej, określa ogólne znaczenie intermedialności i wytworów intermedialnych we współczesnej kulturze, potrafi współpracowac w grupie. niedostateczny - student nie ma wiedzy dotyczącej współczesnych teorii i praktyk z zakresu komunikacji intermedialnej, nie rozumie znaczenia intermedialności we współczesnej kulturze, nie podejmuje pracy w grupie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.