Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA04]
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRB-S1-PNJA04] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, coursebook. Oxford University Press •Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, workbook. Oxford University Press Literatura uzupełniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Udział w dyskusji na temat przedsiębiorczości, prowadzenia firmy i zjawiska crowd-funding, jako sposobu zostania inwestorem •Opisywanie procesu powstawania produktu (użycie strony biernej) •Dyskusja na temat współzawodnictwa, zalet i wad, •Wypowiadanie się na temat współzawodnictwa w sporcie •Użycie przedimków: a, an, the •Wprowadzenie i utrwalenie wyrażeń z „take” oraz „have” •Porównywanie miast, szukanie ich cech wspólnych, rekomendowanie •Wypowiadanie się na temat przestępczości •Poszerzanie słownictwa związanego przestępczością •Opisywanie zdarzeń z wykorzystaniem trzeciego okresu warunkowego Third Conditional •Dyskusja na temat zachowań ludzi w mediach , różnic w komunikowaniu się bezpośrednio i online •Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa mającego wiele znaczeń (np.: „key”, „light”) •Podejmowanie decyzji, przepraszanie •Wypowiadanie się na temat reklamy, jej zalet i wad, wypływu na społeczeństwo i jednostkę •Relacjonowanie wydarzeń przy użyciu mowy zależnej •Dyskusja na temat technik perswazyjnych i ich wykorzystania •Rozszerzenie słownictwa związanego z przyimkami (np.: in, at, about) •Udział w dyskusji na temat zalet i wad eseju •Pisanie esejów •Wyrażanie zgody i sprzeciwu - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) 60 godz. pracy własnej studenta. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą i źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu Metody: kontrola bieżąca i końcowa (ustna i pisemna); ewaluacja formatywna ZALICZENIE: aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bardzo dobry 92-86% = plus dobry 85-79% = dobry 78-72% = plus dostateczny 71-65% = dostateczny 64% i mniej = niedostateczny EGZAMIN 1.Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy). 2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. |
Uwagi: |
Studenci IV semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. rosyjski, progr. j. biznesu (B1) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.