Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA06] semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA06]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 60
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Katarzyna Banaś-Sieradzka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

•Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition course book. Macmillan

•Kerr, P. Jones, C. 2012. Straightforward upper-intermediate, second edition workbook. Macmillan

Literatura uzupełniająca:

•Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 4. Express Publishing.

•Mann, M. Taylore-Knowles, S. 2008. Destination B2. Macmillan

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press.

•McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Vocabulary in Use, upper-intermediate. Cambridge University Press

•Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context. Macmillan

•Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line)

•Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje

•Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego

Zakres tematów:

•Wypowiadanie się na temat bycia asertywnym

•Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego ze sztuką (opisywanie obrazów)

•Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego literaturą (rodzaje książek)

•Wypowiadanie się na temat polityki, wyborów, systemu parlamentarnego (USA, W.Brytania)

•Wyrażanie próśb i doprecyzowania

•Opisywanie zdarzeń w przeszłości (past simple, past perfect continuous)

•Wyrażanie przypuszczeń (tryb warunkowy 2 i 3)

•Wyrażanie żalu lub życzenia (wish,if only)

•Wyrażanie powinności (should have/ shouldn`t have)

-Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

-Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji)

60 godz. pracy własnej studenta.

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą i źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu (OKM) dla semestru letniego stanowi średnią oceny z zaliczenia i oceny z egzaminu

Metody: kontrola bieżąca i końcowa (ustna i pisemna); ewaluacja formatywna

ZALICZENIE: aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji

Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze.

Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy.

Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji.

Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności.

Skala ocen:

100-93% = bardzo dobry

92-86% = plus dobry

85-79% = dobry

78-72% = plus dostateczny

71-65% = dostateczny

64% i mniej = niedostateczny

EGZAMIN

1.Część pisemna obejmująca test z rozumienia tekstu czytanego i słuchanego, część leksykalno-gramatyczna, i krótka forma pisemna (krótki tekst użytkowy).

2.Część ustna w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Ta część egzaminu jest zdawana przez studentów w parach (lub grupach trzyosobowych w przypadku gdy liczba studentów jest nieparzysta). Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego, a także wspólnie rozwiązują problem.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Uwagi:

Studenci VI semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy (B2.1)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)