Język obcy: moduł 2 - Język niemiecki 2 [02-FA-S2-JON2-2]
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy: moduł 2 - Język niemiecki 2 [02-FA-S2-JON2-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 40 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Machura-Szczerba |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen 2011 Literatura uzupełniająca: - Intensivtrainer DaF kompakt A1, opracowanie zbiorowe, wyd. Ernst Klett Sprachen 2011 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Tematyka, zakres słownictwa, elementy kulturoznawcze: Rodzina, obowiązki domowe - Nazywanie prac/obowiązków wykonywanych w gospodarstwie domowym - stosowanie czasowników modalnych. - Zapoznanie się z nazwami podstawowych artykułów spożywczych, określanie opakowań, podawanie ceny sprzedaży i wagi produktów spożywczych - użycie zdań pytających: Wie viel .../ Wie viele...? - Sporządzanie listy zakupów, formułowanie potrzeb zakupowych. - Określanie stopnia pokrewieństwa i zawodów/zajęć najbliższych członków rodziny - stosowanie zaimków dzierżawczych. - Analizowanie danych statystycznych dot. podziału obowiązków domowych w Szwajcarii. - Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy. Czas wolny - Zapoznanie się ze słownictwem dot. możliwości spędzania czasu wolnego. - Wyrażanie zainteresowania/braku zainteresowania formami spędzania czasu wolnego - użycie spójników: denn, oder, aber, und. - Wypowiadanie się na temat minionego weekendu - użycie czasu przeszłego Präteritum czasowników sein i haben. - Poprowadzenie rozmowy o możliwościach spędzania wolnego czasu w klubie sportowym. - Relacjonowanie wydarzenia sportowego np. bieg maratonowy - zapoznanie się z zasadami tworzenia imiesłowu czasu przeszłego Perfekt dla czasowników słabych, wybranych czasowników mocnych oraz mieszanych. - Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji). Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny z testów, wypowiedzi ustnych i prac pisemnych. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) |
Uwagi: |
I rok II stopnia filologii angielskiej, specjalność nauczycielska /sIIs/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.