Seminarium (sem. 2) [06-PC-S1-23]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium (sem. 2) [06-PC-S1-23] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krystyna Moczia |
Literatura: |
T.Pilch, T.Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Kraków 2001; W.Zaczyński, Praca badawcza nauczyciela, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1997; M.Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006; M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2004 S.Juszczyk, Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013. oraz kwerenda własna studentów |
Zakres tematów: |
Etapy postępowania badawczego. Najczęściej wykorzystywane ilościowe i jakościowe metody badań pedagogicznych. Zasady konstrukcji narzędzi badawczych. Przygotowanie przez uczestników seminarium pełnej charakterystyki metodologicznej badań własnych. Wyczerpujące teoretyczne ujęcie zagadnienia badawczego podejmowanego w pracy. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja w grupie seminaryjnej na temat organizacji badań, tworzenia narzędzi badawczych itd. Konsultacje indywidualne i grupowe. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przedstawia teoretyczne opracowanie zagadnienia badawczego. Moduł seminaryjny 2 zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie przedstawionej pracy pisemnej studenta prezentującej podstawę metodologiczną badań własnych. Oceniane jest również zaangażowanie studenta w dyskusji. |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.