Seminarium (cz.2) [06-PE-EWP-S2-13.1]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium (cz.2) [06-PE-EWP-S2-13.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ewa Borowiec |
Literatura: |
Bereźnicki F., Prace magisterskie z pedagogiki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP, Warszawa 2000. Morawski Z.R., Etyczne aspekty działalności badawczej w naukach empirycznych, Wyd. UW, Warszawa 2011. Palka S., Metodologia Badania Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006. Palka S., Podstawy metodologii badań w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Wyd. Żak, Warszawa 2008. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. |
Zakres tematów: |
1. Planowanie długoterminowe i krótkoterminowe jako podstawa planowania badań naukowych. 2. Korzystanie z informacji naukowej w celu tworzenia bibliografii pracy. 3. Badania w pedagogice teoretycznie i praktycznie zorientowanej. Typy wiedzy. 4. Typy badań jakościowych i ilościowych w pedagogice. 5. Twórcze wiązanie badań pedagogicznych z praktyką szkolną. 6. Metodologia badań pedagogicznych podstawowe pojęcia, strategie badań. 7. Przedmiot badań pedagogicznych, eksplikacja pojęcia przedmiot badań, konceptualizacja przedmiotu badań. 8. Etyczne aspekty działalności badawczej w pedagogice i w praktyce szkolnej 9. Etapy badań pedagogicznych w badaniach empirycznych ilościowych i jakościowych. 10. Uzasadnienie wyboru tematu badań. 11. Opracowanie wybranych elementów metodologii badań własnych. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja problemowa w grupie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody sprawdzania grupowe |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.