Seminarium (cz.2) 06-PE-R-S2-13.1
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 3
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium (cz.2) 06-PE-R-S2-13.1 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2016/2017 (2016/2017L)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 10 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Ewa Jarosz | |||
Literatura: |
Jemielniak D. (red.) Badania jakościowe , PWN, Warszawa 2012 Metody badań jakościowych, Warszawa 2009, PWN Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K., red. (2010). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice, Impuls, Kraków. Babbie E. R., (2003). Badania społeczne w praktyce, PWN ,Warszawa. Pilch T.,Bauman T., (2002) Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Żak, Warszawa. Rubacha K.,(2008), Metodologia badań nad edukacją. Wyd. Akademickie i Profesjonalne. Palka S., (2010), Podstawy metodologii badań w pedagogice, GWP, Gdańsk Łobocki M. (2003), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych , Impuls, Kraków. |
|||
Zakres tematów: |
- prawa dziecka i ich realizacja w współczesnym świecie i w Polsce ( w rodzinie, szkole, instytucjach oraz środowisku lokalnym i społeczeństwie) - podmiotowość dziecka w wychowaniu ( w rodzinie, szkole) - partycypacja społeczna dzieci i młodzieży (obywatelstwo dzieci i młodzieży); - samorządność i aktywizacja społeczna dzieci i młodzieży -przemoc i zaniedbywanie dzieci w rodzinie oraz działania i interwencje wobec tych problemów - przemoc w wychowaniu / w instytucjach i środowiskach wychowawczych) - dzieci i młodzież w podwójnym świecie - rzeczywistość wychowawcza realna i wirtualna - dzieciństwo jako konstrukt i kategoria społeczna, miejsce dzieciństwa / dziecka we współczesnym świecie, badania nad dzieciństwem - udział dzieci w badaniach pedagogicznych i społecznych, dzieci jako badacze, współbadacze swojej sytuacji i problemów - problemy współczesnej rodziny i formy pomocy oraz wsparcia - przemoc w rodzinie (w różnych relacjach i formach) - pozytywne rodzicielstwo – możliwości i problemy rozwoju -migracje dzieci, uchodźctwo dzieci, sytuacja dzieci w zjawiskach migracyjnych, eurosieroctwo - profilaktyka zjawisk patologicznych wśród dzieci, młodzieży, rodzin - przemoc jako problem społeczny i zdrowotny w środowiskach lokalnych i społeczeństwie, koszty indywidualne i społeczne - kondycja psychospołeczna wychowawców i nauczycieli ( w tym rodziców) - demokratyzacja szkoły, działanie samorządów uczniowskich, wpływ uczniów na życie szkoły - prawa dziecka w edukacji, nauczyciel a prawa dziecka - pedagogika wobec celów zrównoważonego rozwoju 2030 |
|||
Metody dydaktyczne: |
Metoda problemowa, metoda burzy mózgów oraz metoda krytyczna analiza , elementy tutoringu. Równolegle go analizy problemu studenci poszukują optymalnych spersonalizowanych rozwiązań metodologicznych |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
ocena krytyczna propozycji oraz fargmentów opracowanych materiałow. Ocena wg. spełnienia rygorów zaliczenia przedstawianych przy rozpoczęciu seminarium |
|||
Uwagi: |
harmonogram i tempo prac nad przygotowaniem kolenych fragmentów realizacji projektu pracy dyplomowej wg. ustaleń przy rozpoczęciu seminarium |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.