Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (cz.4) [06-PE-OP-S2-13.3] semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (cz.4) [06-PE-OP-S2-13.3]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Krzysztof Maliszewski
Literatura:

1. M. Angrosino: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010.

2. S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010.

3. T. Rapley: Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa 2010.

4. M. Banks: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa 2009.

5. G. Rose: Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa 2010.

6. P. Sztompka: Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa 2005.

7. R. Barbour: Badania fokusowe. Warszawa 2011.

8. K. Charmaz: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009.

9. G. Gibbs: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011.

10. D. Urbaniak-Zając, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013.

11. K. Maliszewski, Pedagogika na pograniczu światów. Eseje z cyklu „Medium Mundi”, Katowice 2015.

12. K. Maliszewski, Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury, Toruń 2013.

Zakres tematów:

Tematyka obejmuje: antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania, tradycję myśli pedagogicznej (postaci, dzieła, nurty), literackie, filmowe, teatralne inspiracje teorii i praktyki, doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze.

Metody dydaktyczne:

dyskusje seminaryjne, indywidualne konsultacje

Metody i kryteria oceniania:

III semestr: przeprowadzanie badań i wstępne opracowywanie wyników (relacje z postępów, dyskusje);

zaliczenie: informacja o przeprowadzonych badaniach i rozdział teoretyczny.

IV semestr: indywidualne konsultacje;

zaliczenie: złożenie pracy magisterskiej

Oceniane jest osadzenie tematu w literaturze i stopień realizacji projektu badawczego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-3 (2022-08-19)