Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terapia zajęciowa [06-PE-S2-REW-06] semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Terapia zajęciowa [06-PE-S2-REW-06]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Godawa
Literatura:

E. Baum, Terapia zajęciowa, 2008

W. Dykcik, pedagogika specjalna, Poznań 1998

L. Kozaczuk, Terapia zajęciowa w domach pomocy społecznej,1999

G. Jezierska: Diagnozowanie i interpretacja „dzieł sztuki” powstałych w procesie warsztatów artetearpeutycznych, Arteterapia nr1

A. Stankowski, M. Balukiewicz,O trudnej sztuce bycia razem czyli różne oblicza integracji, Kraków 2006

A. Stankowski, Nauczyciel i rodzina w świetle specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka, Katowice 2008

M. Szwedkowicz- Kostrzewa, Jak modelować z masy solnej, Warszawa 2006

M. Szwedkowicz- Kostrzewa, Jak robić biżuterię z drutu i koralików, Warszawa 2006

M. Szwedkowicz- Kostrzewa, Jak układać kwiaty, Warszawa 2006

M. Szwedkowicz- Kostrzewa, Jak dekorować stół, Warszawa 2006

W. Karolak, B. Kaczorowska, Arteterapia w medycynie i edukacji, Łódź 2007

W. Karolak, Rysunek w arteterapii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistycznej, Łódź 2007

W. Karolak,O. Handford, Mandala arteterapii, Łódź 2007

E. Nęcka, Trening twórczości, Gdańsk 2005

S. Palomares, D. Schilling, C. Winch, Skrzynia skarbów- ćwiczenia grupowe, Warszawa 2008

J. Segal, Jak pogłębić inteligencję emocjonalną? Warszawa 2006

W. Szulc, Sztuka w służbie medycyny. Od antyku do postmodernizmu, Poznań 2001

Zakres tematów:

1. Przedstawienie definicji terapii zajęciowej

2. Zapoznanie z różnymi technikami dekoratorskimi (np.

decoupage, filcowanie, Iris folding, Quiling) oraz wykonanie

prac dowolnie wybranymi technikami.

3. Ozdoby świąteczne.

4. Szydełkowanie, robienie na drutach oraz elementy sztuki

ludowej, haftowanie.

5. Projektowanie i szycie wybranej formy sztuki uzytkowej np.

woreczek na zioła, poduszka itp

6. Przegląd pracowni terapii zajęciowej.

7. Przygotowywanie owocowych mandali i kanapek.

8. Projektowanie zajęć dla dowolnie wybranych grup wiekowych

osób z niepełnosprawnością.

9. Wernisaż prac powstałych w ciągu całego semestru zajęć.

Metody dydaktyczne:

metody: podające, problemowe, prezentacja multimedialna, metoda działań praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie wykonania prac plastyczno-technicznych oraz po napisaniu scenariusza zajęć z terapii zajęciowej, zaprojektowanego dla dowolnej grupy osób niepełnosprawnych.

Oceniane będą:

• sposób wykonania prac plastyczno-dekoratorskich,

• estetyka pracy,

• pomysłowość,

• sposób prezentacji prac na wernisażu.

Scenariusz zajęć zaprojektowanych dla osób z niepełnosprawnością.

Oceniane będą:

• tematyka zajęć,

• dostosowanie zajęć do możliwości osób niepełnosprawnych,

• pomysłowość, innowacyjność,

• zastosowanie zasad bhp.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)