Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biblioterapia w pedagogice specjalnej [06-PE-S2-REW-09] semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Biblioterapia w pedagogice specjalnej [06-PE-S2-REW-09]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Godawa
Literatura:

B. Bettelheim, Cudowne i pożyteczne. O znaczeniach i wartościach baśni, Warszawa 1985

E. Biernat, Twórczość baśniowa Kornela Makuszyńskiego, Kraków 2001

D. Brett, Bajki , które leczą, GWP 2002

E. Konieczna, Arteterapia w teorii i praktyce, Impuls 2004

K. Krasoń, B. Mazepa-Domagała,Wyrazić i odnaleźć siebie czyli o sztuce, edukacji i arteterapii, Katowice- Mysłowice 2008

T. Kruszewski, Biblioterapia w działaniach placówek opiekuńczo- wychowawczych,

Toruń 2006

M. Molicka, Bajko – terapia. O lękach dzieci i nowej metodzie terapii, Poznań 2002

W. Szulc, Sztuka w służbie medycyny. Od antyku do postmodernizmu, Poznań 2001

Zakres tematów:

Definicje i rodzaje biblioterapii.

Model postępowania biblioterapeutycznego.

Gry autobiograficzne jako przykład terapii reminiscencyjnej.

Bajki terapeutyczne: relaksacyjne, psychoedukacyjne, psychoterapeutyczne- przegląd literatury.

Model teoretyczny pisania bajek terapeutycznych.

Projektowanie zajęć biblioterapeutycznych dla dowolnie wybranej grupy osób z niepełnosprawnością.

Metody dydaktyczne:

metody;podające, problemowe, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową modułu ustala się na podstawie wykonania projektu zajęć biblioterapeutycznych dla dowolnie wybranej grupy wiekowej osób z niepełnosprawnością wraz z napisaną, autorską bajką terapeutyczną. Projekt zajęć i bajka terapeutyczna napisany może zostać w kilkuosobowych grupach.

Oceniane będą:

Dostosowanie projektu do potrzeb osób z niepełnosprawnością

pomysłowość

Dodatkowe materiały wizualne np.ilustracje do bajki.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)