Seminarium (cz.2) [06-PE-S2-REW-13.1]
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium (cz.2) [06-PE-S2-REW-13.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Iwona Wendreńska |
Strona domowa grupy: | http://- |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013. Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005 Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań empirycznych. Kraków 2003. Maszke W.A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008. Literatura uzupełniająca: Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003. Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004. Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013. Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2. Warszawa 2009. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii do badań do prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki. Kielce 2001. Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997. Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Białystok 2004. Łaniec J.D., Elementy statystyki dla pedagogów, Olsztyn 1999. Moustakas C., Fenomenologiczne metody badań, Białystok 2001. Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004. Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2005. Rubacha K. (red.), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008. Rzeźnicka-Krups J., Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne. Kraków 2011. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010. Urbaniak-Zając D., Piekarski J.(red.), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2001. oraz opracowania wykorzystane przez słuchaczy w celu opracowania teoretycznych podstaw badań własnych. |
Zakres tematów: |
Etapy postępowania badawczego. Ilościowe i jakościowe metody badań pedagogicznych. Zasady konstrukcji narzędzi badawczych. Przygotowanie przez uczestników seminarium charakterystyki metodologicznej badań własnych. Teoretyczne ujęcie zagadnienia badawczego podejmowanego w pracy. |
Metody dydaktyczne: |
- mini wykład konwersatoryjny/problemowy; - dyskusja konferencyjna realizowana z grupą seminaryjną; - konsultacje indywidualne /korespondencja elektroniczna; |
Metody i kryteria oceniania: |
O wartości oceny końcowej decyduje przede wszystkim ocena przygotowanej pracy pisemnej prezentującej pełną podstawę metodologiczną badań własnych oraz teoretyczne opracowanie zagadnienia badawczego. Elementem uwzględnianym w ostatecznej ocenie będzie również dotrzymywanie przez studenta wyznaczonych terminów, udział w konsultacjach seminaryjnych zgodnie z ustalonym harmonogramem oraz rzetelność w realizacji zadań. W przypadku otrzymania oceny negatywnej (2,0) z seminarium, która musi zostać poprawiona w 2 terminie, będzie ona brana jako składowa do wyliczenia średniej arytmetycznej oceny końcowej modułu. |
Uwagi: |
Wymagane jest uzyskanie zaliczenia z pozytywną oceną modułu seminaryjnego I. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.