Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Terapia w pedagogice specjalnej 06-PC-S1-29
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Terapia w pedagogice specjalnej 06-PC-S1-29
Zajęcia semestr letni 2016/2017 (2016/2017L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 42
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Bogumiła Bobik
Literatura:

Aichinger A., Holl W.: Psychodrama. Terapia grupowa z dziećmi. Kielce, 1999.

Ginger S.: Gestalt sztuka kontaktu. Optymistyczne podejście do relacji międzyludzkich. Warszawa, 2004.

Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M.: Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa, 1992

Brett D..: Bajki, które leczą. Gdańsk, 2006.

Kaja B.: Zarys terapii dziecka. Bydgoscz, 2001

Kosmowska B.: Dzisiaj się bawimy – rewalidacja indywidualna prowadzona metodą Dobrego Startu

– scenariusze zajęć kl. I-IV szkoły specjalnej. Warszawa, 1999...

Karolak W., Kaczorowska B.: Arteterapia w medycynie i edukacji, ,Łódź 2007

Karolak W., Handford O.: Mandala w arteterapii,

Nęcka,E.: Trening twórczości, Gdańsk 2005

Piszczek M.: Terapia zabawą, terapia przez sztukę. Warszawa, 2002

Strzemieczny J.: Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży. Warszawa, 1993.

Sawicka K.: Socjoterapia. Warszawa, 1998.

Stankowski A.: Terapia pedagogiczna-wprowadzenie. „Chowanna”, Tom 1(32). Katowice 2009.

Vopel K.: Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Cz. 1-4. Kielce, 2004.

Zakres tematów:

1. Teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej

• ustalenia terminologiczne (wąskie i szerokie ujęcie),

• cele i zadania terapii pedagogicznej,

• pojęcie specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz przyczyny

niepowodzeń szkolnych,

• klasyfikacja oddziaływań terapeutycznych (formy, rodzaje terapii)

• organizacja i etapy procesu terapii.

• Omówienie wybranych metod pracy.

2. Projektowanie i prowadzenia warsztatów socjoterapeutycznych

dla wybranych grup wiekowych osób z niepełnosprawnością

• warsztaty z wykorzystaniem plastykoterapii,

• warsztaty z wykorzystaniem dramy,

• warsztaty z wykorzystaniem biblioterapii,

• warsztaty z elementami choreoterapii i pracy z ciałem,

• warsztaty z wykorzystaniem elementów metody ruchu

rozwijającego W. Sherborne,

• warsztaty z wykorzystaniem terapii reminiscencyjnej,

• warsztaty z wykorzystaniem ludoterapii,

• warsztaty z wykorzystaniem hortikuloterapii i relaksacji

Metody dydaktyczne:

podające, praktyczne, problemowe

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.