Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium (cz.2) 06-PE-N2-WIP-13.1
semestr letni 2016/2017
seminarium, grupa nr 6

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium (cz.2) 06-PE-N2-WIP-13.1
Zajęcia semestr letni 2016/2017 (2016/2017L) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Krasoń
Literatura:

Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005

Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000

Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009

Zakres tematów:

Tematyka seminarium koncentruje się na zagadnieniach związanych ze specjalnością studiów i dotyczy pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Zakres podejmuje kwestie: gotowości szkolnej, rozwoju społeczno-moralnego, kształcenia literackiego, w tym recepcji oraz preferencji tekstów kultury (książka i film). Szczególne miejsce zajmuje pedagogiki twórczości, zwłaszcza podejmująca kwestie pomiaru poziomu postawy twórczej (narzędzie skala SPTO).

Poruszane zagadnienia wspólne w 1 semestrze głównie podejmą kwestie metodologiczne, umożliwiające sporządzenie podstaw badań

własnych z wyborem orientacji jakościowej lub ilościowej oraz konstruowanie/wybór narzędzi.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, prezentacja, dalsza kwerenda literaturowa

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania

ścisłe określenie przedmiotu poznania

spójność treści z literatury przedmiotu z przedmiotem poznania.

rzetelność analizy literatury przedmiotu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.