Seminarium - (cz.4) 06-PE-EWP-N2-15.3
semestr letni 2016/2017
seminarium,
grupa nr 5
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium - (cz.4) 06-PE-EWP-N2-15.3 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2016/2017 (2016/2017L)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 22 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Stanisław Juszczyk | |||
Literatura: |
Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000 Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005 Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013 Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005 Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998 Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009 |
|||
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium dotyczy zagadnień z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Studenci wybierają sami konkretną problematykę badań zgodnie z zainteresowaniami i możliwościami, jakie stwarza dla nich przyjazny teren badań. Najczęściej wybierane tematy to: adaptacja dziecka do funkcjonowania w przedszkolu lub ucznia sześcioletniego do funkcjonowania w szkole; rozwijanie przez nauczyciela lub szkoły sfer: fizycznej, poznawczej, motywacyjnej, społecznej, emocjonalnej, czy aksjologicznej; metody i formy pracy nauczyciela w zakresie edukacji przyrodniczej, polonistycznej, matematycznej czy artystycznej; rola zabaw i gier dydaktycznych w procesie wychowania dzieci czy procesie kształcenia; intencjonalne kształtowanie przez nauczycieli przedszkola gotowości szkolnej dzieci; filmy, reklamy i inne programy telewizyjne a czas wolny dzieci przedszkolnych czy wczesnoszkolnych; interakcje w zespole klasowym uczniów wczesnoszkolnych; |
|||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, analiza treści kolejnych rozdziałów, omawianie przykładów, konsultacje zbiorowe lub indywidualne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.