Moduł monograficzny 4 [11-KRK-T-034]
semestr letni 2017/2018
wykład 2,
grupa nr 3
Przedmiot: | Moduł monograficzny 4 [11-KRK-T-034] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2017/2018 [2017/2018L]
(zakończony)
wykład 2 [W2], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jacek Kempa | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Sesboüé, B., Jezus Chrystus jedyny pośrednik. Rzecz o odkupieniu i zbawieniu. Tom 1, tłum. A. Kuryś, Poznań 2015 (Alfa i Omega 33). O'Collins, G., Jezus nasz Odkupiciel. Chrześcijańskie ujęcie zbawienia, tłum. J. Pociej, Kraków 2009 (Mysterion). Szymik, J., Paluch, M., Traktat o Bogu Jedynym. Traktat o zbawieniu., Warszawa 2006 (Dogmatyka 3). Soteriologiczne znaczenie kategorii „Chrystus Nauczyciel”. Szkic historyczno-dogmatyczny, w: Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne 43,2 (2010), s. 275-289 |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tradycyjnie teologia „zachodnia” skoncentrowana jest na krzyżu Chrystusa, gdy mówi o odkupieniu. Tymczasem już od NT istnieje obfity nurt tradycji teologicznej, który koncentruje się na myśli o zbawczym wpływie Chrystusa w inny sposób: ujmując go jako proces wychowania i wprowadzania w nowe życie. Na zajęciach zostanie zaproponowana bliższa prezentacja tego nurtu myślowego. Przewidywana jest także analiza wartości tego ujęcia i jego relacji do soteriologicznych koncepcji skupionych na Krzyżu. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ustne po zakończeniu wykładów Wiedza podstawowa zdobyta na podstawie wysłuchania wykładu, lektury podręczników oraz lektury źródeł. Umiejętność dokonania porównania poglądów i osadzenia ich w kontekście intelektualnym epoki bądź samego autora |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Historia i znaczenie soteriologicznego modelu „Chrystus Wychowawca” |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.