Język obcy [13-GR-SM-JO2]
semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język obcy [13-GR-SM-JO2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agata Cienciała |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: New Inside Out, S. Kay, V. Jones. Wydawnictwo Macmillan, 2013. Literatura uzupełniająca: Słowniki językowe i zasoby Internetu Słownik tematyczny języka angielskiego Podręczniki do nauki gramatyki na poziomie B2 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora z zakresu ESP. Platforma e-learningowa UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
1. Opisywanie wyzwań życiowych personalnych i sportowych (powtórka i użycie czasów przeszłych, narracja). 2. Opisywanie przemian wewnętrznych (budowa wyrazów, użycie prefiksów i sufiksów). 3. Wypowiadanie się na temat przyzwyczajeń i nałogów (powtórka czasowników złożonych). 4. Słownictwo oraz wyrażenia kolokwialne związane z zdrowym trybem życia. 5. Rozwijanie sprawności pisania artykułów. 6. Wyrażanie opinii na temat nawyków i przyzwyczajeń (użycie struktur czasownika z will, would, used to). 7. Opisywanie tradycji weselnych w Polsce i innych krajach (rozwój umiejętności interpersonalnych i wielokuturowych). 8. Słownictwo oraz wyrażenia kolokwialne związane z relacjami międzyludzkimi w kontekście zwyczajów i tradycji. 9. Rozwijanie sprawności pisania listów. 10. Opisywanie jedzenia i restauracji (przymiotnik, porównania). 11. Wypowiadanie się na temat preferencji odżywczych, dań i sposobów gotowania (użycie form pasywnych , 12. Wyrażanie swoich życzeń w restauracjach (użycie czasów teraźniejszych, zabieranie w dyskusji na temat lokalnych i międzynarodowych zwyczajów kulinarnych (rozwój świadomości wielokulturowej). 13. Słownictwo oraz wyrażenia kolokwialne związane z jedzeniem, odżywianiem się i gotowaniem. Problem odpadków. 14. Umiejętności prowadzenia dialogów w restauracjach. 15. Rozwijanie umiejętności pisania esejów. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Praca na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
Grafika I rok |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.