Psychologia [02-FG-NA-N2-PSY1]
semestr letni 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia [02-FG-NA-N2-PSY1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2016/2017 [2016/2017L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dagna Kocur |
Literatura: |
Brzezińska, A. (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gadńsk: GWP, R 11 i 13. Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce dydaktycznej. Gdańsk: GWP. Rozdział 6. Gordon, T. (2007). Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa: instytut wydawniczy pax, r 3: Co może zrobić nauczyciel, gdy uczeń ma problem? Dąbrowska, T.E., Wojciechowska-Charlak, B. (2005). Między praktyką a teorią wychowania. Lublin: wydawnictwo UMCS, Rozdiał 8 Szkoła jako środowisko wychowawcze. Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M., (2006). Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i S-KA Wydawnictwo. Rozdział 13 – Uprzedzenia. Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Scholar. Rozdział 15 i 16. |
Zakres tematów: |
1. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości. 2. Wspomaganie motywacji do uczenia się. 3. Problemy uczniów. Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania. 4. Szkoła jako środowisko wychowawcze. Kontakty społeczne ucznia. Grupa rówieśnicza. 5. Stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja. 6. Zachowania sprawiające problemy. Agresja. Konflikt i negocjacje. Techniki modyfikacji zachowania 7. Test. Podsumowanie zajęć. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, prezentacje multimedialne |
Metody i kryteria oceniania: |
Test pisemny zawierający pytania problemowe, testowe i otwarte, których celem jest sprawdzenie wiedzy z zakresu analizowanych treści. Skala ocen: 51%-60% (punktacji maksymalnej) – dostateczny (3,0; E) 61%-70% – dostateczny plus (3,5; D) 71%-80% – dobry (4,0; C) 81%-90% – dobry plus (4,5; B) 91%-100% – bardzo dobry (5,0; A) |
Uwagi: |
Filologia germańska, spec. nauczycielska, 2. rok SN II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.