Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia [02-FG-NA-N2-PSY1] semestr letni 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia [02-FG-NA-N2-PSY1]
Zajęcia: semestr letni 2016/2017 [2016/2017L] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dagna Kocur
Literatura:

Brzezińska, A. (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Gadńsk: GWP, R 11 i 13.

Mietzel, G. (2009). Psychologia dla nauczycieli. Jak wykorzystać teorie psychologiczne w praktyce

dydaktycznej. Gdańsk: GWP. Rozdział 6.

Gordon, T. (2007). Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa: instytut wydawniczy pax, r 3: Co może zrobić nauczyciel, gdy uczeń ma problem?

Dąbrowska, T.E., Wojciechowska-Charlak, B. (2005). Między praktyką a teorią wychowania. Lublin: wydawnictwo UMCS, Rozdiał 8 Szkoła jako środowisko wychowawcze.

Aronson, E., Wilson, T. D., Akert, R. M., (2006). Psychologia społeczna. Poznań: Zysk i S-KA

Wydawnictwo. Rozdział 13 – Uprzedzenia.

Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Warszawa: Scholar. Rozdział 15 i 16.

Zakres tematów:

1. Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości.

2. Wspomaganie motywacji do uczenia się.

3. Problemy uczniów. Zaburzenia funkcjonowania w okresie dorastania.

4. Szkoła jako środowisko wychowawcze. Kontakty społeczne ucznia. Grupa rówieśnicza.

5. Stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja.

6. Zachowania sprawiające problemy. Agresja. Konflikt i negocjacje. Techniki modyfikacji zachowania

7. Test. Podsumowanie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Wykład, prezentacje multimedialne

Metody i kryteria oceniania:

Test pisemny zawierający pytania problemowe, testowe i otwarte, których celem jest sprawdzenie wiedzy z zakresu analizowanych treści.

Skala ocen:

51%-60% (punktacji maksymalnej) – dostateczny (3,0; E)

61%-70% – dostateczny plus (3,5; D)

71%-80% – dobry (4,0; C)

81%-90% – dobry plus (4,5; B)

91%-100% – bardzo dobry (5,0; A)

Uwagi:

Filologia germańska, spec. nauczycielska, 2. rok SN II

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)