Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet - Autoedukacja, czyli samodzielna praca nad sobą [06-PE-OP-S2-15.5] semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet - Autoedukacja, czyli samodzielna praca nad sobą [06-PE-OP-S2-15.5]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 28
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Violetta Rodek
Literatura:

Rodek V.: Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014.

Jankowski D.: Edukacja i autoedukacja. Współzależność, konteksty, twórczy rozwój. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012.

Gladwell M.: Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu. Znak, Kraków 2009.

Buckingham M.: Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu. Wyd. MT Biznes, Warszawa 2008.

Gut R., Piegowska M., Wójcik B.: Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu. Centrum Doradztwa i Informacji Difin. Warszawa 2008.

Jaworska-Witkowska M.: Trening kreatywności w rozwijaniu myślenia twórczego. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.

Wróblewska W.: Autoedukacja studentów w uniwersytecie – ujęcie z perspektywy podmiotu. Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2008.

Dudzikowa M.: O rozwijaniu kompetencji autokreacyjnych wychowanków. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2006, nr 2.

Borkowska S. (red.): Zarządzanie talentem. IPiSS, Warszawa 2005.

Sękowski A.E.: Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań. PWN, Warszawa 2005.

Schneider M.: Mamy wybór. Zgłębianie osobistego rozwoju. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka 2005.

Jankowski Dz.: Edukacja wobec zmiany. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2004.

Zakres tematów:

1. Autoedukacja – krótkie teoretyczne ustalenia (wąska i szeroka definicja, proces i uwarunkowania autoedukacji, przegląd badań naukowych dotyczących tej problematyki);

2. Jak poznać samego siebie i odkryć swoje mocne strony? (wykorzystanie różnych technik i narzędzi;

3. Opracowanie Planu Rozwoju Osobistego (PRO): wyznaczenie własnych celów rozwojowych w wybranych sferach (poznawczej, biologicznej, duchowej, itd.) oraz sposobów ich realizacji;

4. Realizacja dwóch wybranych celów autoedukacyjnych pod kierunkiem i ze wsparciem nauczyciela akademickiego, zgodnie z dowolną metodą autokontroli (np. dzienniczek, ujęcie tabelaryczne)- zadanie rozłożone w czasie;

6. Prezentacja własnych działań (stopień realizacji celów) na forum grupy. Dyskusja zmierzająca do poszukiwania uogólnień i prawidłowości związanych z procesem autoedukacji. Wnioski dla własnej pracy nad sobą. (osoby, które nie zechcą prezentować efektów swoich działań na forum grupy będą miały możliwość pracy metodą mentoringu).

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych; elementy metody dyskusji; metody samopoznania; metoda pracy nad własnym rozwojem; metoda mentoringu.

Metody i kryteria oceniania:

- Obecność na zajęciach;

- Aktywność w różnej formie związana z metodami prowadzenia zajęć;

- Realizacja celów autoedukacyjnych (dowolna metoda autokontroli, np. dzienniczek, ujęcie graficzne, pisemna refleksja).

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)