Fakultet - Autoedukacja, czyli samodzielna praca nad sobą [06-PE-OP-S2-15.5]
semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet - Autoedukacja, czyli samodzielna praca nad sobą [06-PE-OP-S2-15.5] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 28 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Violetta Rodek |
Literatura: |
Rodek V.: Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2014. Jankowski D.: Edukacja i autoedukacja. Współzależność, konteksty, twórczy rozwój. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2012. Gladwell M.: Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu. Znak, Kraków 2009. Buckingham M.: Wykorzystaj swoje silne strony. Użyj dźwigni swojego talentu. Wyd. MT Biznes, Warszawa 2008. Gut R., Piegowska M., Wójcik B.: Zarządzanie sobą. Książka o działaniu, myśleniu i odczuwaniu. Centrum Doradztwa i Informacji Difin. Warszawa 2008. Jaworska-Witkowska M.: Trening kreatywności w rozwijaniu myślenia twórczego. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008. Wróblewska W.: Autoedukacja studentów w uniwersytecie – ujęcie z perspektywy podmiotu. Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2008. Dudzikowa M.: O rozwijaniu kompetencji autokreacyjnych wychowanków. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2006, nr 2. Borkowska S. (red.): Zarządzanie talentem. IPiSS, Warszawa 2005. Sękowski A.E.: Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań. PWN, Warszawa 2005. Schneider M.: Mamy wybór. Zgłębianie osobistego rozwoju. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka 2005. Jankowski Dz.: Edukacja wobec zmiany. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2004. |
Zakres tematów: |
1. Autoedukacja – krótkie teoretyczne ustalenia (wąska i szeroka definicja, proces i uwarunkowania autoedukacji, przegląd badań naukowych dotyczących tej problematyki); 2. Jak poznać samego siebie i odkryć swoje mocne strony? (wykorzystanie różnych technik i narzędzi; 3. Opracowanie Planu Rozwoju Osobistego (PRO): wyznaczenie własnych celów rozwojowych w wybranych sferach (poznawczej, biologicznej, duchowej, itd.) oraz sposobów ich realizacji; 4. Realizacja dwóch wybranych celów autoedukacyjnych pod kierunkiem i ze wsparciem nauczyciela akademickiego, zgodnie z dowolną metodą autokontroli (np. dzienniczek, ujęcie tabelaryczne)- zadanie rozłożone w czasie; 6. Prezentacja własnych działań (stopień realizacji celów) na forum grupy. Dyskusja zmierzająca do poszukiwania uogólnień i prawidłowości związanych z procesem autoedukacji. Wnioski dla własnej pracy nad sobą. (osoby, które nie zechcą prezentować efektów swoich działań na forum grupy będą miały możliwość pracy metodą mentoringu). |
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych; elementy metody dyskusji; metody samopoznania; metoda pracy nad własnym rozwojem; metoda mentoringu. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Obecność na zajęciach; - Aktywność w różnej formie związana z metodami prowadzenia zajęć; - Realizacja celów autoedukacyjnych (dowolna metoda autokontroli, np. dzienniczek, ujęcie graficzne, pisemna refleksja). |
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.