Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie I - specjalista ds. mediów i komunikacji [02-KM-S1-040A] semestr zimowy 2017/2018
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie I - specjalista ds. mediów i komunikacji [02-KM-S1-040A]
Zajęcia: semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 215
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 13
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Tadeusz Miczka
Literatura:

U. Eco, Teoria semiotyki, Kraków 2009

P. Sztompka, Wyobraźnia wizualna i socjologia, w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej pod red. M. Boguni-Borowskiej i P. Sztompki

G. Rose, Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa 2010.

E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001

J. Bartmiński, Stereotypy mieszkają w języku. Lublin 2007

Między obrazem a tekstem pod red. A. Kwiatkowskiej i J. Jarniewicza, Łódź 2009 (wybór)

Ikoniczność znak słowo – przedmiot – obraz – gest, pod red. E. Tabakowskiej, Kraków 2006 (wybór)

Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej pod red. M. Boguni-Borowskiej i P. Sztompki (wybór)

Zakres tematów:

Seminarium 1- 4 – (jednostki dwugodzinne)

Kompozycja pracy licencjackiej

Zasady sporządzania bibliografii i opisów bibliograficznych

Sformułowanie tematu pracy i przygotowanie planu pracy

Seminarium 5-10 (jednostki dwugodzinne)

Źródła i metody badawcze

Metoda semiotyczna

Metody badania kultury wizualnej

Elementy niewerbalne i werbalne w reklamie

Seminarium 11-13 (jednostki dwugodzinne)

Metody badania reklamy

Stereotypy w języku i kulturze

Seminarium 14 -15 (jednostki dwugodzinne)

Omówienie planów pracy, rozdziału teoretycznego i bibliografii

Semestr letni

Omówienie opracowanej przez studenta części teoretycznej

Przygotowanie prezentacji z zakresu analizy materiału

Język w mediach

Internet medium dla mas

Zasady redagowania pracy licencjackiej

Omówienie całej pracy licencjackiej i zatwierdzenie pracy

Metody dydaktyczne:

Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść zajęć i wskazaną w sylabusie i literaturę. Weryfikacja przedstawienia bibliografii, planu pracy i części rozdziału teoretycznego i analitycznego. Sprawdzenie umiejętności i kompetencj.i

Udział w dyskusji sprawdzającej. Merytoryczna zawartość bibliografii, planu pracy i części rozdziału teoretycznego

Zaliczenie prezentacji rozdziału analitycznego

Weryfikacja redakcji pracy

Sprawdzenie i zatwierdzenie pracy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)